فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱۵         
  

گیاهان اساس معالجه پزشکی در بیشتر تاریخ بشر بوده و امروزه نیز در طب سنتی به طور گسترده ای از آن استفاده می شود. طب مدرن نیز از بسیاری از ترکیبات گیاهی به عنوان پایه داروهای شیمیایی استفاده می کند.
نسخه های درمانی (نازایی، کمبود نطفه، قاعدگی دردناک، زیاد شدن شیر، کیست های تخمدان، بزرگی پروستات)
نسخه های درمانی (نازایی، کمبود نطفه، قاعدگی دردناک، زیاد شدن شیر، کیست های تخمدان، بزرگی پروستات)

نسخه نازایی

تخم پیاز 30 گرم، تخم هویج 30 گرم، تخم ترب 30 گرم، تخم شاهی 30 گرم، بادام زمینی 250 گرم، مغز گردو 250 گرم، جوانه گندم 100 گرم، رعشه برنج 100 گرم.

همه این مواد را آسیاب کنید و با عسل مخلوط نمایید، سپس صبح و ظهر و شب یک قاشق غذاخوری بعد از هر غذا میل نمایید. همچنین مصرف سمنو به دلیل داشتن انواع ویتامین ها مخصوصاً ویتامین E برای زن و مرد نابارور و نازا مفید می باشد.



نسخه کمبود نطفه

تخم شاهی 100 گرم، تخم کلم 50 گرم، تخم پیاز 100 گرم، تخم هویج 100 گرم، تخم تره 50 گرم، سیاهدانه 50 گرم، زیره کرمانی 50 گرم، کنجد 100 گرم.

همه مواد را نرم کوبیده، صبح و ظهر و شب بعد از هر غذا یک قاشق غذاخوری با شیر استفاده نمایید (البته اگر سه روز با آب هویج و سه روز با شیر مصرف شود خیلی بهتر است). همچنین همزمان روزانه 200 گرم خارخسک کوبیده را با 250 گرم نخود به مدت 24 ساعت بخیسانید، سپس این خیسانده را در نیم کیلو شیر بپزید تا شیر تمام شده و نخودها پخته شود. آنگاه نخودها را جدا کرده و به مدت سه روز میل نمایید (باید توجه کنید که فقط نخودها را مصرف نمایید و بقیه قابل مصرف نمی باشند).

نسخه قاعدگی دردناک

بابونه 10 گرم، زنیان 10 گرم، تخم شوید 5 گرم، تخم گشنیز 10 گرم، رازیانه 10 گرم، آویشن 15 گرم، مخلصه (بابونه گاوی) 10 گرم.

یک قاشق غذاخوری از ترکیب این مواد را در سه لیوان آب دم کرده و کمی بجوشانید. صبح و ظهر و شب قبل از هر غذا دو استکان میل کنید.



نسخه زیاد شدن شیر

  رازیانه 35 گرم، زیره سبز 35 گرم، تخم شنبلیله 30 گرم.

همه این مواد را آسیاب کنید و صبح و ظهر و شب یک قاشق مرباخوری پر در شیر حل کنید و میل نمایید. اگر نمی توانید شیر مصرف کنید، آن را با آب بخورید.



نسخه کیست های تخمدان

تخم کاهو 200 گرم، تخم کلم 15 گرم، تخم جعفری 15 گرم، تخم پیاز 10 گرم، رازیانه 15 گرم، تخم شاهی 20 گرم، تخم کرفس 15 گرم.

همه را آسیاب کنید و صبح و ظهر و شب یک قاشق غذاخوری سرخالی همراه با شیر و سه روز همراه با آب هویج و با کمی قند یا شکر میل نمایید. یا اینکه می توانید یک کیلوگرم میوه کاج را نیم کوب کنید و یک ساعت بجوشانید. آب آن را در ظرف بزرگی بریزید و صاف کنید. سپس در آب گرم به مدت نیم ساعت بنشینید. هر چه این محلول گرمتر باشد بهتر است. هر شب و هر روز به مدت یک هفته این کار را انجام دهید.

نسخه بزرگی پروستات

زرشک 50 گرم، عناب 50 گرم، قره قات 20 گرم، خارخسک 50 گرم، کاکل ذرت 25 گرم، رازیانه 25 گرم، تخم شوید 20 گرم، تخم کرفس 20 گرم، خرفه 20 گرم، دم گیلاس 25 گرم.

خارخسک و عناب را نیم کوب کنید و به داروها بیفزایید. سپس هر روز صبح سه قاشق غذاخوری در چهار لیوان آب بجوشانید تا سه لیوان شود. قبل از هر غذا یک لیوان مصرف شود.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.