فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱۵         
  

استفاده از گل ها و گیاهان دارویی برای درمان بسیاری از بیماری ها، از دیرباز توصیه شده است، زیرا علاوه بر اینکه اثرات مثبت درمانی دارد، اثرات منفی و زیان آور داروهای شیمیایی را ندارد و همچنین در دسترس تر می باشد.
نسخه های درمانی (میگرن، تپش قلب، صرع، کم خونی، مرض قند، بی خوابی)
نسخه های درمانی (میگرن، تپش قلب، صرع، کم خونی، مرض قند، بی خوابی)

نسخه سردردهای میگرنی

بادرنجبویه 15 گرم، اسطوخودوس 25 گرم، تخم گشنیز 15 گرم، مرزنجوش 10 گرم، سداب 10 گرم.

این مواد را نرم آسیاب کنید و در دو لیوان آب دم کرده و کمی بجوشانید. سپس قبل از هر غذا دو استکان میل کنید. همچنین 10 گرم پونه را جوشانده و صاف کنید، آنگاه آب آن را مرتب به پیشانی بمالید.



نسخه تپش قلب

سنبل الطیب 20 گرم، رازیانه 20 گرم، ناخنک 30 گرم، بادرنجبویه 30 گرم، اسطوخودوس 20 گرم.

این مواد را آسیاب کرده و یک قاشق غذا از آن را در دو لیوان آب دم کنید و کمی بجوشانید و قبل از هر وعده غذایی دو استکان میل کنید.



نسخه صرع

اسطوخودوس 25 گرم، مرزنجوش 20 گرم، بادرنجبویه 20 گرم، رازیانه 15 گرم، تخم گشنیز 15 گرم ، بابونه 10 گرم، سداب 15 گرم، گل بنفشه 10 گرم، انجدان رومی 10 گرم، آویشن 10 گرم.

تمام مواد را آسیاب کنید و هر شب یک قاشق غذاخوری از آن را در دو لیوان آب جوش دم کرده و کمی بجوشانید و صبح ناشتا و عصر با کمی نبات میل کنید. یا اینکه روزانه 4 گرم دانه اسپند را کوبیده و در دو نوبت، 2 گرم صبح و عصر با عسل بخورید.



نسخه کم خونی

جوانه گندم 100 گرم، شلتوک برنج 100 گرم، مخمر جو 100 گرم، مغز گردو 200 گرم، بادام زمینی 200 گرم، تخم شاهی 50 گرم، تخم پیاز 50 گرم، تخم هویج 50 گرم.

تمام مواد را نرم آسیاب کنید و بعد از غذا دو قاشق غذاخوری در ماست حل کرده و مصرف نمایید.



نسخه مرض قند

مریم گلی 50 گرم، تخم گشنیز 50 گرم، برگ سبز گردو 30 گرم، سیر 30 گرم، گل گندم 50 گرم، زرشک 40 گرم، لیمو 30 گرم، آلوچه خشک 100 گرم، عناب 40 گرم.

تمام مواد به غیر از آلوچه را آسیاب کنید و هر شب دو قاشق غذاخوری در دو لیوان آب جوش بریزید و صبح 5 دقیقه بجوشانید و صبح ناشتا و عصر میل کنید.



نسخه بی خوابی

5 گرم اسطوخودوس را نرم بسابید و نصف آن را در یک لیوان شیر و کمی شکر حل کرده و موقع خواب میل کنید. همچنین بسیاری از محققان معتقدند که خوردن ماست قبل از خواب نیز برای درمان بی خوابی می تواند مفید باشد.



  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.