فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱۵         
  

هنگام پرورش یک باغ ممکن است متوجه شوید که شما تنها کسی نیستید که از میوه های تازه باغ خود لذت می برید و استفاده می کنید. چندین گونه حشره، از جمله مگس سفید و شپشک آرد آلود، می توانند به آفات مشکل سازی برای باغتان به خصوص برای بوته هایی مانند گوجه فرنگی و خیار و سبزیجات دیگر تبدیل شوند و هم به شاخ و برگ گیاه تان و هم به میوه های آن حمله کنند.
چگونه آفت کش خانگی درست کنیم
چگونه آفت کش خانگی درست کنیم

هنگام پرورش یک باغ ممکن است متوجه شوید که شما تنها کسی نیستید که از میوه های تازه باغ خود لذت می برید و استفاده می کنید. چندین گونه حشره، از جمله مگس سفید و شپشک آرد آلود، می توانند به آفات مشکل سازی برای باغتان به خصوص برای بوته هایی مانند گوجه فرنگی و خیار و سبزیجات دیگر تبدیل شوند و هم به شاخ و برگ گیاه تان و هم به میوه های آن حمله کنند. اگرچه می توانید از آفت‌کش‌هایی بر پایه مواد شیمیایی برای حل مشکل استفاده کنید، اما اینها اغلب عوارض جانبی بالقوه‌ای برای سلامتی شما دارند. تهیه آفت کش های خانگی جایگزین مطمئن تری در مقابل آفت کش های شیمیایی جهت از بین بردن آفات و حشرات می باشد.



ابتدا 2 لیتر آب در یک ظرف بریزید و آن را روی شعله قرار دهید تا به جوش آید.

در حالی که منتظر جوشیدن آب هستید، یک سیر کامل را پوست بگیرید. پس از به جوش آمدن آب، سیر را در آب بریزید و به مدت 5 دقیقه بجوشانید. حرارت را خاموش کنید و قابلمه را کنار بگذارید تا در دمای اتاق خنک شود.

حبه های سیر را از آب خارج کرده و دور بریزید. آب دم کرده سیر را در پیمانه اندازه گیری بریزید و روی آن را با آب تازه پر کنید تا 2 لیتر کامل شود. زیرا مقداری آب طی فرایند جوشیدن، تبخیر شده است.

آب را در یک بطری اسپری پلاستیکی بریزید. 2 قاشق غذاخوری از صابون ظرفشویی مایع به آن اضافه کرده و سپس در بطری را ببندید و آن را کاملاً تکان دهید تا محتویات مخلوط شوند.

مخلوط صابون را روی بوته های گیاه مورد نظر خود اسپری کنید. روی مناطقی از گیاه تمرکز کنید که در آن با آفاتی مانند مگس سفید یا شپشک آردآلود مواجه هستید. صابون موجود در مخلوط، اغلب گونه های حشره را خفه می کند و می کشد؛ در حالی که سیر از حشرات و آفاتی مانند موش و سوسک و غیره جلوگیری می کند.



نکته:

از سیر ارگانیک و صابون ظرفشویی ارگانیک برای یک آفت کش خانگی کاملاً طبیعی و 100 درصد ارگانیک استفاده کنید.

هشدار:

سیر موجود در آب می تواند به مرور زمان باعث خراب شدن مخلوط شود. برای جلوگیری از فساد، آفت کش خانگی را در زمانی که از آن استفاده نمی کنید در یخچال نگهداری کنید.


  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.