فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۰         
  

هزاران ساله که استفاده از برگ گزنه یا گزنه به دلیل طعم و مزه و فوایدی که برای سلامتی دارد ، مورد استفاده مردم قرار گرفته. گفته می شود که برگ گزنه سلامت دستگاه ادراری را تقویت می کند، به درد آرتروز کمک می کند و مدیریت قند خون دارد.همچنین به طور طبیعی سرشار از آهن بوده و ممکن است به بهبود علائم آلرژی کمک کند.
نحوه استفاده از برگ گزنه
نحوه استفاده از برگ گزنه

هزاران سال است که استفاده از برگ گزنه  به دلیل طعم و مزه و فوایدی که برای سلامتی دارد، مورد استفاده مردم قرار می گیرد. گفته می شود که برگ گزنه سلامت دستگاه ادراری را تقویت می کند، به درد آرتروز کمک می کند و قند خون را مدیریت می کند. همچنین به طور طبیعی سرشار از آهن بوده و ممکن است به بهبود علائم آلرژی کمک کند. برای استفاده از برگ گزنه، می توانید مقداری از این گیاه را با آب دم کنید و یک فنجان چای درست کنید.

استفاده از برگ گزنهاستفاده از برگ گزنه


مصارف دارویی و غذایی برگ گزنه

روش 1 استفاده از برگ گزنه : دم کردن با آب

1-برگ گزنه را از فروشگاه مواد غذایی بخرید. می توانید برگ خشک گزنه را به صورت آزاد یا به صورت چای کیسه ای از اکثر فروشگاه های مواد غذایی و بهداشتی خریداری کنید. سعی کنید محصولاتی را بخرید که دارای گواهی ارگانیک هستند.

. اگر برگ های گزنه را به صورت آنلاین خریداری می کنید، مطمئن شوید که آنها را از یک شرکت معتبر فروش گیاهان ارگانیک خریداری کنید.

. اگر در ایالات متحده زندگی می کنید، بررسی کنید که برگ ها دارای گواهینامه ارگانیک USDA باشند.

2 -1 اونس (28 گرم) از برگ خشک گزنه را وزن کرده و در یک شیشه بزرگ بریزید. تهیه دم کرده به مقدار زیادی گیاه خشک نیاز دارد، بنابراین  1 فنجان (240 میلی لیتر) از برگ گزنه را اندازه بگیرید. سبزی را در شیشه ای بریزید که  بتواند 1 لیتر (950 میلی لیتر) آب را در خود جای دهد.

. از ظرف شیشه ای درب دار استفاده کنید و درب آن را ببندید.

. قبل از استفاده از تمیز بودن شیشه اطمینان حاصل کنید.

3 -1 لیتر (950 میلی لیتر) آب را بجوشانید. آب را در قابلمه ای روی اجاق گاز با حرارت زیاد قرار دهید. وقتی آب به جوش آمد، اجازه دهید به مدت 3 دقیقه بجوشد تا هرگونه ناخالصی از بین برود. سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید.

. حذف ناخالصی ها از آب به جلوگیری از تجمع باکتری ها در دمنوش کمک می کند و باعث ماندگاری بیشتر آن می شود.

4-آب را داخل شیشه و روی برگ گزنه بریزید . برای برداشتن قابلمه آب از یک دستکش فر یا دستمال استفاده کنید. تمام آب را با احتیاط به شیشه حاوی برگ گزنه اضافه کنید.

. زمانی که آب را در شیشه میریزید آن را داخل سینک قرار دهید زیرا ممکن است مقداری آب به بیرون بریزد.

5-درب شیشه را محکم ببندید. پس از پر شدن شیشه، بلافاصله درب آن را محکم ببندید. شیشه باید مهر و موم شود تا برگ گزنه به درستی با آب دم بکشد.

. وقتی درب آن را می‌گذارید، دستکش فر بپوشید تا دست خود را نسوزانید.

نکته:

اگر شیشه یا ظرف درب دار ندارید، روی ظرف را با یک بشقاب بپوشانید و چیزی شبیه کتاب یا لیوان روی آن قرار دهید تا وزن آن باعث شود روی ظرف کامل پوشیده شود.

6-اجازه دهید برگ گزنه تا 10 ساعت دم بکشد. هدف ما از این دم کرده، استخراج ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها از برگ گزنه است، بنابراین این کار زمان زیادی طول می کشد. به طور کلی، 4 ساعت برای یک دم کرده  کافی است، اما هر چه بیشتر دم بکشد، بهتر است!

. پس از حدود 10 ساعت، تا جای ممکن همه مواد موجود در گزنه خارج شده است.

7-برای مصرف برگ گزنه آن را صاف کرده و شیشه را در یخچال نگهداری کنید. پس از اتمام دم کرده، از صافی استفاده کنید تا تمام برگ های گزنه را از آب خارج کنید. برای ماندگاری بیشتر دمنوش، آن را در یخچال نگهداری کنید.

. شما می توانید هر مقدار که دوست دارید از دم کرده بنوشید، اما برای بهترین نتیجه، سعی کنید تا 4 لیتر (3.8 لیتر) در هفته مصرف کنید.

. دم کرده را می توانید تا 4 روز در یخچال نگهداری کنید.

استفاده از برگ گزنه - روش دم کردن برگ گزنه با آباستفاده از برگ گزنه - روش دم کردن برگ گزنه با آب


روش 2 استفاده از برگ گزنه :تهیه چای

1 -2 قاشق چایخوری (9.9 میلی لیتر) از برگ های خشک گزنه را در یک صافی چای قرار دهید. برگ‌های خشک گزنه می‌تواند بسیار کوچک و شکننده باشد، به همین دلیل از صافی استفاده کنید  تا در آخر کار حذف آنها از دم کرده کار را مشکل نکند.

. برای طعم ملایم تر چای، از 1 قاشق چایخوری (4.9 میلی لیتر) برگ خشک گزنه استفاده کنید

2-صافی چای را در یک لیوان یا استکان قرار دهید. هنگامی که برگ گزنه را اندازه گرفتید و آن را به یک صافی چای ریختید، آن را در لیوان یا استکانی که برای تهیه چای استفاده می کنید قرار دهید. از لیوان یا استکانی استفاده کنید که بتوانید داخل آن مایع داغ  بریزید.

. اگر آبکش ندارید، از چای کیسه ای استفاده کنید یا برگ گزنه را مستقیماً داخل لیوان یا استکان قرار دهید

3  -8 اونس (240 میلی لیتر) آب جوش را روی صافی بریزید. از یک کتری یا قابلمه بر روی اجاق گاز استفاده کنید و آب را به جوش بیاورید. سپس آن را از روی حرارت بردارید و به آرامی آب را روی برگ خشک شده گزنه بریزید.

4-اول کار به برگ گزنه دست نزنید. سپس، هر چند دقیقه یکبار صافی را از آب بیرون بیاورید و اجازه دهید آب دوباره داخل فنجان برود. این کار به خارج شدن ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها از برگ گزنه کمک می کند.

. اگر از چای کیسه ای استفاده می کنید، سعی کنید آن را از آب بیرون بیاورید و دوباره داخل لیوان قرار دهید.

. برای برگ گزنه که آزادانه در آب شناور است، اجازه دهید 15 دقیقه دم بکشد.

5-صافی چای را بردارید. وقتی برگ گزنه کاملا خیس خورد، صافی را از آب خارج کنید و بگذارید آب موجود در صافی  داخل فنجان بریزد، سپس سعی نکنید آب برگ گزنه را فشار دهید  زیرا ممکن است طعم تلخی به چای بدهد.

. اگر از برگ خشک گزنه برای تهیه چای خود استفاده کرده اید و ذرات برگ های خرد شده  گزنه در چای شناور است، آن را از طریق یک فیلتر قهوه یا مقداری پارچه پنیر صاف کنید تا آنها را جدا کنید.

نکته:

مقداری شیر، عسل یا آب لیموی تازه به چای اضافه کنید تا طعم چای را بهتر کنید!

تهیه چای برگ گزنهتهیه چای برگ گزنه

قسمت 3 استفاده از برگ گزنه: خوردن برگها

1-برگ ها را از ساقه جدا کنید. ساقه های برگ گزنه واقعا سفت و فیبری هستند. آنها همچنین خارهای کوچکی دارند که می توانند شما را نیش بزنند. از یک قیچی برای جدا کردن برگها از محل اتصال آنها به ساقه استفاده کنید.

. برگ ها را درون یک ظرف یا آبکش برش دهید تا بتوانید در موقع جمع کردن کارتان راحت باشد.

. وقتی کار با آن ها تمام شد، ساقه ها را دور بیندازید، اما مراقب خارهای گزنه باشید.

2-برگ ها را زیر آب خنک بشویید. چه برگه گزنه را خودتان انتخاب کرده باشید و چه برگ تازه گزنه از یک فروشگاه مواد غذایی خریداری کرده باشید، باید برگ ها را قبل از خوردن تمیز کنید. آنها را زیر آب خنک قرار دهید و از دستان خود برای پاک کردن هرگونه آلودگی یا زباله روی آنها استفاده کنید.

. خارهایی را که در حین شستن برگها پیدا کردید بردارید.

. قبل از پختن برگ ها، آب اضافی آن ها را تخلیه کنید.

3-برای پخت برگ ها، 1 قاشق غذاخوری (15 میلی لیتر) روغن زیتون را به تابه ای روی حرارت متوسط ​​اضافه کنید. یک قابلمه را روی اجاق بگذارید و دما را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید. روغن خود را به تابه اضافه کنید و بگذارید 3-4 دقیقه داغ شود.

. روغن را دور تابه بچرخانید تا تمام سطح آن را بپوشاند.

نکته:

اگر روغن زیتون ندارید، می توانید از کره یا روغن دیگری مانند روغن کنجد، آووکادو یا نارگیل استفاده کنید.

4-برگ ها را در تابه بریزید و به مدت 5-6 دقیقه بپزید. حرارت را روی متوسط ​​نگه دارید و برگ ها را مرتباً هم بزنید تا به طور یکنواخت بپزند. به پختن آنها ادامه دهید تا همه برگها نرم شوند. سپس آنها را درون بشقاب بریزید و تا داغ هستند سرو کنید.

. برای مزه دار کردن برگ ها کمی نمک و فلفل سیاه اضافه کنید.

5-برگ ها را بخورید یا آنها را به غذاهای دیگر اضافه کنید. برگ گزنه را مانند اسفناج در نظر بگیرید: می توانید آن را با یک غذا ترکیب کنید یا می توانید آن را به عنوان یک غذای جانبی به تنهایی بخورید.  هیچ محدودیتی در مورد نحوه استفاده از آن به عنوان بخش از یک وعده غذایی وجود ندارد.

. پنیر را به آن اضافه کنید و یک پیش غذای خوشمزه یا دیپ درست کنید.

. پیاز و قارچ را تفت دهید و به سبزی ها اضافه کنید تا غذای دلپذیر تری داشته باشید.

. آنها را در سوپ بریزید تا تلخی برگ گزنه کاهش یابد.

خوردن برگهاخوردن برگها

قسمت 4 استفاده از برگ گزنه :استفاده از کرم آن

1-از کرم برگ گزنه برای تسکین درد و التهاب مفاصل استفاده کنید. برگ گزنه را می توان به صورت موضعی به عنوان کرم برای کمک به تسکین درد مفاصل ناشی از آرتروز و سایر دردها  استفاده کرد. حتما کرم را از یک منبع معتبر مانند یک فروشگاه لوازم بهداشتی یا داروخانه ها تهیه کنید.

. اگر قصد خرید آنلاین کرم برگ گزنه را دارید، حتما نظرات مشتریان آنلاین  را بررسی کنید.

. قبل از استفاده از کرم برگ گزنه با پزشک خود صحبت کنید تا مطمئن شوید که برای شما بی ضرر است.

2-کرم را 2 بار در روز روی مفاصل دردناک بمالید. برای کمک به کاهش درد مفاصل و بهبود عملکرد فیزیکی  بدنتان، از کرم برگ گزنه هر روز استفاده کنید. درب آن را باز کنید، مقدار کمی از آن را فشار دهید و آن را به پوست روی مفاصل آسیب دیده بمالید.

. در صورت بروز بثورات پوستی یا افزایش درد، استفاده از کرم را متوقف کرده و با پزشک خود تماس بگیرید.

. کرم را روی پوست خود بمالید تا کاملا جذب شود.

3-کرم را در جای خنک و تاریک نگهداری کنید. هنگامی که از کرم برگ گزنه استفاده نمی کنید، آن را دور از گرما و نور مستقیم خورشید نگهداری کنید. این کرم در حالت نیمه جامد بهترین عملکرد را دارد و گرما و نور خورشید می توانند باعث ذوب یا تغییر بافت آن شوند.

.  اگر کرم به درستی نگهداری شود ماندگاری بیشتری خواهد داشت.

نکته:

اگر استفاده از کرم خنک به تسکین درد مفاصل شما کمک می کند، کرم برگ گزنه را تا زمان استفاده در یخچال نگه دارید.

 
استفاده از کرم برگ گزنهاستفاده از کرم برگ گزنه




  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.