فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۰         
  

نحوه تکثیر گل زنبق، کشت پیاز به جای بذر می باشد. پیازها پس از رشد، توده هایی از شاخ و برگ سبز و شاخه های برگ مانند با ساقه مرکزی بلند تولید می کنند که از شکوفه های رنگارنگ گل حفاظت می کند.
چگونه پیاز زنبق را در داخل خانه پرورش دهیم
چگونه پیاز زنبق را در داخل خانه پرورش دهیم

نحوه تکثیر گل زنبق، کشت پیاز به جای بذر می باشد. پیازها پس از رشد، توده هایی از شاخ و برگ سبز و شاخه های برگ مانند با ساقه مرکزی بلند تولید می کنند که از شکوفه های رنگارنگ گل حفاظت می کند.

پیازهای زنبق به اندازه کافی برای کاشت در فضای باز مقاوم هستند، اما می توانید آنها را در گلدان هایی که در داخل خانه نگهداری می شوند نیز بکارید. هنگامی که پیازچه های دختری این گل زیبا در داخل خانه رشد می کنند، فصل گلدهی طولانی تری را تجربه می کنند زیرا می توانید دما را تنظیم کنید. علاوه بر این، زنبق هایی که در منزل پرورش می یابند، توسط آفاتی مانند موش، سنجاب و غیره خورده نمی شوند.



برای کشت و پرورش این گل، ابتدا گلدان مورد نظر خود را با خاک گلدان سبک و غنی از مواد غذایی تا نیمه پر کنید.

پیازهای زنبق را در یک لایه روی خاک قرار دهید. دقت کنید که انتهای نوک تیز پیازها به سمت بالا باشد. بین هر پیاز حداقل دو سانتیمتر فاصله بگذارید. شما می توانید در هر گلدان به تعداد دلخواه پیاز بکارید. به عنوان مثال در یک گلدان با قطر دهانه 35 تا 50 سانتیمتر، حداکثر 20 تا 30 پیاز می توانید کشت کنید.

پیازچه های کشت شده را با یک لایه دو و نیم تا پنج سانتیمتری خاک بپوشانید. دقت کنید پوشاندن توسط خاک سبک سطحی فقط تا زمانی ادامه پیدا کند که نوک پیازها دیگر دیده نشوند.

پس از کشت پیازها نوبت به آبیاری خاک می رسد. خاک را تا زمانی آبیاری کنید که کاملاً اشباع شده و آب از ته گلدان خارج شود. یک ظرف زیر گلدان قرار دهید تا آب اضافی آن گرفته شود.



گلدان گیاه را در مکانی سرپوشیده قرار دهید که نور زیاد خورشید را دریافت کند و دمای ثابتی در حدود 17 درجه سانتیگراد در روز و 12 درجه سانتیگراد در شب را حفظ کند. در چنین مکان آفتابی و خنکی، جوانه ها باید در عرض دو هفته ظاهر شوند و شکوفه های گل نیز در مدت 12 هفته ظاهر می شوند.

در طول دوره رشد گیاه، گلدان مورد نظر را در صورت نیاز آبیاری کنید. زمانی که خاک سطحی خشک شود، زمان مناسبی برای آبیاری می باشد.

به محض اینکه پیازهای کشت شده، شروع به شکوفه دادن کردند، کودهای گرانولی مانند NPK و نیز کودهای کند رهاشونده مانند کود آلی، کمپوست و ورمی کمپوست را به خاک گلدان اضافه کنید. کوددهی باید بر اساس مقدار مشخصی که روی بسته کود نوشته شده است، انجام گردد.



برنامه آبیاری خود را تا زمانی که گلدهی گیاه به پایان برید، ادامه دهید. زمانی که شاخ و برگ ها قهوه ای می شوند و از بین می روند، معمولاً در اواسط تا اواخر تابستان، هفته ای یک بار گیاه را تا پاییز آبیاری کنید. پس از این زمان نیز برنامه آبیاری خود را افزایش دهید و همواره دو تا پنج سانتیمتر از خاک را مرطوب نگه دارید تا زمانی که پیازها شاخه های سبز جدیدی تولید کنند.



  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.