فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۰         
  

تزئین حمام با گیاهان کمک می کند زیبایی فضای بیرون به داخل خانه برسد. حمام ها آب و هوای بسیار خوبی را برای گیاهان آپارتمانی که نیاز به شرایط مرطوب برای رشد دارند، فراهم می کنند. به دلیل کوچک بودن یا نبودن پنجره ها، نورپردازی اغلب مشکل ساز است. گیاهانی را انتخاب کنید که در مناطق کم نور رشد می کنند و در صورت امکان از لامپ های فلورسنت در حمام برای تولید همان طول موج های نوری که گیاهان از خورشید می گیرند، استفاده کنید.
گیاهان مناسب برای حمام
گیاهان مناسب برای حمام

تزئین حمام با گیاهان کمک می کند زیبایی فضای بیرون به داخل خانه برسد. حمام ها آب و هوای بسیار خوبی را برای گیاهان آپارتمانی که نیاز به شرایط مرطوب برای رشد دارند، فراهم می کنند. به دلیل کوچک بودن یا نبودن پنجره ها، نورپردازی اغلب مشکل ساز است. گیاهانی را انتخاب کنید که در مناطق کم نور رشد می کنند و در صورت امکان از لامپ های فلورسنت در حمام برای تولید همان طول موج های نوری که گیاهان از خورشید می گیرند، استفاده کنید.

سرخس ها:

سرخس برای حمام گیاهی ایده آل است. آنها از رطوبت هوا لذت می برند و شرایط نوری غیرمستقیم را که غالباً در حمام یافت می شود دوست دارند. دو سرخس که برای رشد در حمام مناسبتر هستند شامل، سرخس آشیانه پرنده و سرخس مقدس است. سرخس آشیانه پرنده ( Asplenium nidus ) با برگهای سبز و زبانه ای شکل، صاف و براق ظاهری گرمسیری به حمام شما می بخشد. طول برگ های آن می تواند 0.5 تا 1.5 متر باشد. آنها باید همیشه رطوبت داشته و در فصل رشد به صورت هفتگی کوددهی شوند. سرخس های مقدس ( Cyrtomium falcatum ) گیاهانی مقاوم هستند که می توانند در برابر نور کم و هوای خشک مقاومت کنند. آنها دارای برگ های سبز صاف و براق هستند که به گیاه مقدس شباهت دارند و می توانند تا حدود یک متر ارتفاع داشته باشند. سرخس های هالی با رشد کامل باید هر شش ماه یک بار کوددهی شوند. هر دو نوع سرخس ذکر شده دمای روز را بین 20 تا 23 درجه سانتیگراد، و دماهای خنک تر در شب را دوست دارند و باید هنگامی که خاک سطح گلدان خشک می شود، آبیاری شوند.







گیاه گندمی یا عنکبوت:

گیاه گندمی یا عنکبوت ( Chlorophytum comosum ) که به عنوان یکی از آسانترین گیاهان برای پرورش گیاهان آپارتمانی شناخته می شود، معمولاً به دلیل شاخ و برگ های متنوع و پاجوش هایی که تولید می کند، شناخته می شود. طول برگ های گیاه عنکبوت 20 تا 35 سانتیمتر است. این گیاه در حمام هایی با نور کم تا متوسط ​​ عملکرد خوبی خواهد داشت. گندمی ها خاک غنی که زهکشی خوبی داشته باشد را دوست دارند. اجازه دهید بین دو آبیاری خاک آنها خشک شود و هر 2 تا 4 هفته یک بار به آنها کود مایع بدهید. آبیاری بیش از حد باعث سیاه شدن نوک گیاه می شود. شاخه ها و پاجوش های تولید شده را به طور منظم ببُرید، زیرا تعداد زیاد پاجوش می تواند فشار زیادی را به گیاه اصلی وارد کرده و انرژی و مواد غذایی بیشتری از خاک دریافت کند. پاجوش های بُریده شده را در آب یا خاک قرار دهید. با این کار در مدت زمان بسیار کمی گیاه گندمی دیگری جوانه خواهد زد.



فیلودندرون برگ قلبی:

این گیاهان رونده علاوه بر حمام، به هر سرویس بهداشتی نیز اضافه می شوند آنها را روی قفسه قرار دهید تا جلوه ای چشمگیر داشته باشد یا گیاه را مرتب نگه دارید تا ظاهر آراسته تری داشته باشد. فیلودندرون برگ قلبی ( Philodendron candens ) دارای برگ هایی است که طول آنها بین 5 تا 10 سانتیمتر است و به شکل قلب است. طول آن به ندرت بیش از 30 سانتیمتر رشد می کند، اما طول شاخه های رونده آن می تواند تا یک و نیم متر برسد. پرورش این گیاه بسیار آسان است، محیط مرطوب را دوست دارد و به مراقبت کمی احتیاج دارد. خاک آن را مرطوب نگه دارید و در مناطق کم نور قرار دهید. گیاهان بالغ را هر 3 تا 4 ماه یکبار کودهی کنید. فیلودندرون ها در مناطق کم نور رشد بهتری دارند و در صورت قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید دچار سوختگی برگ می شوند. برخی از انواع گیاه فیلودندرون در صورت استفاده خوراکی، بسیار سمی هستند.



مارانتا:

یک گیاه جمع و جور و کم رشد که برای فضاهای کوچک حمام ایده آل است، گیاه مارانتا ( Maranta leuconeura ) به دلیل داشتن برگ های رنگارنگ و طرح دار بسیار معروف است. برگ ها به رنگ سبز تیره و براق با رگبرگ هایی به رنگ سبز روشن و گاهی قرمز رنگ بر روی قسمت فوقانی هستند. برگهای آن در قسمت زیرین قرمز پررنگ است. شکل ظاهری برگها تنها ویژگی غیرمعمول این گیاه نیست. عصرها برگها بسته می شوند و شبیه دستان دعاگر هستند به همین دلیل به این گیاه، گیاه نماز یا دعاگر هم می گویند. مارانتا می تواند تا حدود 30 سانتیمتر ارتفاع رشد کند و ممکن است یک گل کوچک سفید یا آبی روشن نیز تولید کند، اما این امر به ندرت در گلدان های آپارتمانی دیده می شود. این گیاه در شرایط کم نور تحمل می کند و فضای مرطوب را دوست دارد. آنها دمائی را که بین 15 تا 26 درجه سانتیگراد باشد ترجیح می دهند. نور مستقیم آفتاب باعث سوزاندن برگ های زیبای این گیاه شده و ممکن است برای گیاه کشنده نیز باشد. آنها خاک مرطوب را دوست دارند و از اواخر بهار تا تابستان هر دو هفته باید کوددهی شوند.





  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.