فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۰         
  

نگهداری چند گیاه آپارتمانی در اطراف خانه یا محل کار خود حس زیبایی را در فضای باز ایجاد کرده و شاخ و برگ های سبز را برای چشم نوازی حتی در اواسط زمستان فراهم می کند. گیاهان آپارتمانی متنوعی وجود دارد که دارای تنه های کوتاه یا ساقه هایی است که شبیه درختان کوچک (درختچه ها) هستند. برخی از آنها در اندازه های بزرگ رشد می کنند ، در حالی که برخی دیگر کوچک و کم حجم هستند.
گیاهان آپارتمانی که شبیه درختان کوچک رشد می کنند
گیاهان آپارتمانی که شبیه درختان کوچک رشد می کنند

نگهداری چند گیاه آپارتمانی در اطراف خانه یا محل کار خود حس زیبایی را در فضای باز ایجاد کرده و شاخ و برگ های سبز را برای چشم نوازی حتی در اواسط زمستان فراهم می کند. گیاهان آپارتمانی متنوعی وجود دارد که دارای تنه های کوتاه یا ساقه هایی است که شبیه درختان کوچک (درختچه ها) هستند. برخی از آنها در اندازه های بزرگ رشد می کنند ، در حالی که برخی دیگر کوچک و کم حجم هستند .

فیکوس بنجامین ( Ficus benjamina ):

فیکوس بنجامین معروف به انجیر مجنون ، یکی از گونه های خانواده فیکوس است که یکی از انواع گیاهانی است که برای رشد در داخل خانه عملکرد خوبی دارند. بر اساس نظر متخصصان گیاهی، فیکوس بنجامین می تواند در فضای باز به 100 فوت ارتفاع برسد اما در فضای بسته خانه یا آپارتمان، کوچک خواهد ماند و به کُندی رشد می کند. این درخت غالباً در مراکز باغ ها یا فروشگاه های ویژه خرید، با یک تنه بافته شده یافت می شود ، این کار در حالی انجام می شود که درخت تازه رشد کرده است. فیکوس بنجامین حداقل نصف روز را به نور کامل خورشید نیاز دارد. آب فقط زمانی باید داده شود که تقریباً دو سانتیمتر زیر سطح خاک، خشک باشد. بهتر است برگ هایی را که می میرند یا زرد می شوند، کوتاه کنید تا گیاه در تمام طول سال به بهترین و زیباترین شکل باشد.



شفلرا یا درخت چتر هاوایی ( Arboricola schefflera ):

به گفته باغبانان بونسای ، گونه کوتوله شفلرا یا درخت چتر هاوایی یک درخت بونسای کامل می سازد. در نور کم و در اکثر محیط های داخلی به خوبی رشد می کند و آنقدر کوچک می ماند که روی میز قرار بگیرد. درحالت بونسای، ریشه های کوچکی مانند ریشه های درخت انجیر هندی از بدنه برای جلوه ای جالب بیرون می آیند. آب مورد نیاز آن زیاد است و نباید اجازه داد خاک خشک شود. این درخت در اواخر زمستان یا اوایل بهار شکوفه های قرمز روشن تولید می کند. اگر می خواهید آن را بصورت بونسای شکل دهید، باید گفت که این گیاه در برابر اصلاح موقت مقاومت خواهد کرد. تمام قسمت های آن ممکن است سمی باشد ، بنابراین آن را از دسترس حیوانات خانگی و کودکان دور نگه دارید.





دیفن باخیا ( Dieffenbachia seguine ):

دیفن باخیا دارای یک ساقه بزرگ سبز است که با برگ های براق متعدد پوشانده شده است و به هر خانه جلوه ای گرمسیری می بخشد. متخصصان بخش کشاورزی دانشگاه آرکانزاس ( Arkansas ) بر این باورند که این گیاه در محیط کم نور و خشک خانه یا محل کار زنده می ماند. دیفن باخیا می تواند به 6 تا 8 فوت ارتفاع برسد و فقط در صورت خشک شدن حدود دو سانتیمتر از سطح خاک نیاز به آبیاری دارد. واریته های جدید آن به آرامی اما بصورت پیوسته رشد می کنند. تعدادی از ساقه های فرعی ممکن است قبل از شروع رشد ساقه اصلی، ظاهر شده و رشد کنند. این گیاه در اکثر لیست های گیاهان سمی یافت می شود زیرا یکی از اجزای شیره آن در صورت لمس یا مصرف باعث ایجاد علایم سمیت می شود ، اما تاکنون هیچ مرگ و میر مشخصی از طریق این گیاه گزارش نشده است.



  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.