فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

فریزیا گیاهی بوته ای با گل هایی رنگارنگ است که می توان آن را در گلدان و در محیطی گرم و پرنور پرورش داد.
نگهداری از گیاه فریزیا در گلدان
نگهداری از گیاه فریزیا در گلدان
فریزیا گیاهی بوته ای با گل هایی رنگارنگ است که شرایط محیطی مختلف را به نسبت خوب تحمل می کند. فریزیا محیط گرم، نور زیاد و خاکی با نفوذ پذیری بالا را دوست دارد. در صورتی که گیاه در فصل پاییز کاشته شود، فصل بهار می توان شاهد گل های زیبای آن که به سمت آسمان باز می شوند، بود. در صورتی که این گیاه اواخر فصل زمستان کاشته شود، گل دهی به تابستان موکول می شود. این گیاه رسیدگی چندان زیادی نیاز ندارد و در صورتی که در شرایط مناسب قرار داشته باشد هر سال گل دهی خواهد داشت.

در طول فصل رشد، فریزیا هفته ای یک بار آبیاری می شود. زمانی که گل دهی گیاه متوقف می شود (که معمولاً در اواخر فصل رشد اتفاق می افتد)، بهتر است آبیاری کاهش داده شده ولی شاخ و برگ ها سر جای خود نگه داشته شوند. برگ ها همچنان به جذب نور خورشید، فتوسنتز و تأمین انرژی ادامه خواهند داد تا زمانی که رنگ آن ها زرد شود. پس از زرد شدن یا مردن برگ ها و شاخه ها می توان آن ها را با استفاده از یک چاقو یا قیچی تمیز و تیز جدا کرد. این شرایط زمانی فراهم می شود که معمولاً گیاه در دوران استراحت خود قرار دارد و خزان کرده است.

برای کود دهی می توان از کود 12-4-8 استفاده کرد. کود دهی در فصل رشد و هر زمان که گیاه مجدداً رشدش را آغاز می کند باید انجام شود.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.