فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۱/۲۸         
  

ونوس مگس گیاهی گوشت خوار است که به آفتاب زیاد نیاز دارد. به همین دلیل لازمه نگهداری از این گیاه در محیط خانه استفاده از نور مصنوعی است.
نور مصنوعی برای ونوس مگس خوار
نور مصنوعی برای ونوس مگس خوار

ونوس مگس خوار یا ونوس حشره خوار یکی از معدود گیاهان گوشت خوار است که قابلیت پرورش در محیط خارج از خانه را هم دارد. این گیاه روزانه حداقل 6 ساعت آفتاب مستقیم نیاز دارد.

به همین دلیل درفصل پاییز و زمستان معمولا این گیاه به داخل منتقل شده تا هم از سرما در امان باشد و هم نور مورد نیاز آن توسط یک لامپ مخصوص گیاهان تامین شود.

با این حال تامین نور مورد نیاز گیاهان آفتاب دوستی که به هر دلیل در خانه نگهداری می شوند دشوار است.  به خصوص برای گیاهی مثل ونوس مگس خوار که تغییرات نور در فصول مختلف برای عملکرد طبیعی و آغاز و اتمام دوره های رشد ضروری است.


البته با رعایت نکات زیر حتی می توان ونوس مگس خوار را هم با کمک نور مصنوعی پرورش داد:

1.   گیاه را در مقابل پنجره ای رو به شرق قرار دهید تا حداقل هنگام طلوع خورشید بتواند نور مستقیم خورشید را دریافت کند.

2.   لامپی فلورسنتی و ثابت بالای سر گیاه نصب کنید. این لامپ باید در فاصله 30 سانتی متری از گیاه قرار داشته باشد. لامپ 40 وات فلورسنت برای این گیاه کافی است.

3.   لامپ باید به کمک یک تایمر خاموش و روشن شود. به این صورت که تایمر در زمان های مشخصی کلید الکتریکی داخلی اش را فعال کرده و لامپ را روشن کند. تایمر را به شکلی تنظیم کنید که 7 یا 8 صبح یا 1 ساعت پس از طلوع خورشید لامپ را روشن کند. 12 تا 16 ساعت روشنایی مصنوعی کافی است و پس از آن لامپ باید خاموش شود که این کار هم با تنظیم تایمر انجام می شود.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.