فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

معمولا در باغچه این گل و گیاهان رنگی برای محوطه سازی بار اصلی زیباسازی را به دوش می کشند. درخت ها، درختچه ها، بوته ها و گل های زیبای متنوعی برای این کار وجود دارند.یکی از مهم ترین اهداف کاشت و پرورش گیاه در محوطه و خانه، زیبا سازی فضا است.
گل و گیاهان رنگی برای محوطه سازی
گل و گیاهان رنگی برای محوطه سازی
یکی از مهم ترین اهداف کاشت و پرورش گیاه در محوطه و خانه، زیبا سازی فضا است. برای این منظور از درخت های زینتی و گیاهانی با شاخ و برگ های رنگارنگ و متنوع استفاده می شود. در این میان معمولا این گیاهان گلدار هستند که بار اصلی زیباسازی محوطه را به دوش می کشند.  گل های رنگی یک ساله و چند ساله به طور معمولاً در فصل بهار، تابستان و پاییز گل می دهند، در حالی که درختان و گیاهان همیشه سبز زیبایی و طراوت خود را در تمام طول سال حفظ خواهند کرد. به همین دلیل برای زیباسازی محوطه توصیه می شود علاوه بر کاشت گل های رنگی، از گیاهان همیشه سبز هم استفاده شود.

بسته به نوع آب و هوای منطقه ای که در آن زندگی می کنید می توانید از درخت ها، درختچه ها، بوته ها و گل های زیبای متنوعی برای زیباسازی محوطه استفاده کنید که در ادامه به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم.

 

درخت های کوچک و رنگی

درخت  افرای ژاپنی  در فصل بهار و پاییز با برگ های زرد و بنفش خود و در تابستان با شاخ و برگ های سبز چند رنگش یکی از درخت هایی است که می تواند به تنهایی زیبایی محوطه را چندین برابر کند. این درخت ممکن است به شکل یک بوته یا یک درختچه به نظر برسد در صورتی که در واقع یک درخت کامل است. به هر حال ابعاد نسبتاً کوچک و ظاهر زیبای آن باعث شده که پرورش این درخت حتی در گلدان یا ظروف نگهداری هم رایج باشد.

درخت  تیس

درخت جنگلی  تیس  یکی دیگر از درخت های زیبا و چند رنگ است که بومی آلاسکا و کالیفرنیاست و در نتیجه در مناطقی با آب و هوای سرد رشد می کند. این درخت در تابستان میوه هایی به رنگ قرمز و نارنجی می دهد. البته میوه ها تزیینی هستند و عمدتاً غذای پرنده ها می شوند.

درخت آملانچیر

آملانچیر هم  یکی دیگر از گل و گیاهان رنگی برای محوطه سازی است که از درخت های بومی کشورهای غربی است که در بهار گل های صورتی و سفید می دهد و گاهی شاخ و برگ های جدید آن به رنگ بنفش تیره رنگ ظاهر می شوند.

 

درختچه های رنگی

چای زینتی ( کاملیا )، بداغ، یاس زرد، خرزه هندی، گل یاس معمولاً در فصل بهار تعداد زیادی گل می دهند و فضا را با عطر و گل های زیبایی خود عوض می کنند. درختچه های رز هم معمولاً برای زیباسازی محوطه استفاده می شوند چرا که فصل گلدهی این گیاه به نسبت طولانی است، به طور دائم گل دهی دارد و مراقبت و پرورش آن به نسب ساده است. گل گوشواره برای محیط های مرطوب با تابستان های خنک و زمستان های معتدل مناسب است. این گیاه علاوه بر جذب مرغ مگس، با گل دهی طولانی مدت خود می تواند در رنگارنگ کردن محوطه نقش داشته باشد. درخت افرای تاکی که بومی آمریکای شمالی است برگ هایی چند رنگ دارد که رنگ آن در طول زمان میان سبز و قرمز تغییر می کند. انواع سرخدار های کوتاه و درختچه ای و سرو ناز هم از درختچه های همیشه سبزی  هستند که جز گل و گیاهان رنگی برای محوطه سازی هستند.

گل و گیاهان رنگی برای محوطه سازیگل و گیاهان رنگی برای محوطه سازی



 

گیاهان رونده رنگی

گل کلماتیس بیش از 200 گونه دارد که می توان برای زیباسازی محوطه استفاده کرد. کلماتیس به صورت عمودی از سطوح بالا می رود و گل هایی به رنگ آبی، بنفش، صورتی یا سفید تولید می کند. پیچ کلماتیس را می توان در کنار رز رونده کاشت تا با هم رشد کرده و گل های آن در تقابل با هم قرار بگیرند. تفاوت زمان گل دهی آن ها همچنین باعث می شود آن بخش از محوطه دائماً پر گل باشد.

گل کلماتیسگل کلماتیس


برخی از انواع رز های رونده تمام انرژی خود را در یک فصل صرف گل دهی می کنند که آنها جز گل و گیاهان رنگی برای محوطه سازی هستند. این در حالی است که رز های رونده دیگر گل دهی کمتری داشته ولی به مدت طولانی تری گل دهی دارند. گل ساعتی که بومی آمریکای جنوبی است دارای گونه های مختلفی است که پرورش برخی از آن ها در کشور ما رایج است. پیچ ساعتی گل هایی به رنگ صورتی و بنفش و با طرحی متفاوت و ویژه تولید می کند.

 

گیاهان یک ساله، پیاز ها و زمین ساقه

از گیاهان پیازی که در بهار گل دهی دارند می توان به سنبل، لاله، نرگس و برخی از انواع زنبق اشاره کرد. معمولاً این گیاهان به یک دوره سرد زمستانی نیاز دارند تا در تابستان گل های رنگارنگ دهند. در این میان سوسن به طور کلی قابلیت سازگاری بیشتری با انواع مختلف آب و هوایی دارد. گلایول،  کوکب  و شقایق در طرف مقابل نیازی به سرمای زمستانی ندارند و برای آب و هوای متعادل تر مناسب اند. گل های یک ساله معمولاً فقط در یک فصل گل دهی دارند.

گیاهان پیازیگیاهان پیازی



  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.