فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

پاکی ساندرا یکی گیاهان همیشه سبز است در صورت دریافت مواد مغذی کافی و رعایت چند نکته در مورد کود دهی، مقاومت قابل قبولی در برابر شرایط محیطی دارد.
کود دهی پاکی ساندرا
کود دهی پاکی ساندرا
پاکی ساندرا گیاهی پوششی بومی ژاپن است که تمام سال سر سبزی خود را حفظ کرده و معمولاً جهت پر کردن فضا و جلوه دادن به محوطه پرورش داده می شود. این گیاه در فصل بهار شکوفه های سفید رنگ می دهد و شرایط نیمه سایه را می پسندد. پاکی ساندرا مانند بسیاری دیگر از گیاهان همیشه سبز مقاومت قابل قبولی در برابر شرایط محیطی دارد و می تواند طیف دمایی گسترده و خاک هایی با اسیدیته های متفاوت را تحمل کند. هر چند که خاک مورد علاقه این گیاه، خاک های اسیدی تر، یعنی با pH کمتر از 7.0 است.

پاکی ساندرا بر خلاف برخی از گیاهان پوششی مشابه، رشد نسبتاً کندی دارد و در نهایت ارتفاع آن به 20 تا 25 سانتی متر می رسد. فضایی که هر گیاه اشغال می کند چندان زیاد نیست و فاصله 30 سانتی متری تا 1 متری میان نهال ها برای حفظ تراکم کافی و جلوه زیبا و در عین حال در هم نرفتن شاخ و برگ آن ها کافی است.

اگر قصد دارید پاکی ساندرا پرورش دهید، باید برای تغذیه مناسب و کود دهی خاک این نکات را در نظر داشته باشید:

بهترین زمان برای کود دهی هنگام کاشت گیاه یا در فصل بهار و پیش از شروع رشد مجدد گیاه است. کودی که انتخاب می کنید بهتر است متعادل باشد و میزان فسفات آن به نسبت کم باشد. مثلاً می توانید از کود های 12-12-12 یا 5-5-8 استفاده کنید.

در اطراف پایه گیاه و روی خاک کود کند رها یا آهسته رهش (که به تدریج بر خاک اثر می گذار) بریزید. این کود نیاز گیاه در یک فصل را به طور کامل برطرف می کند.

اگر از کود کند رها استفاده نمی کنید ، می توانید پیش از شروع رشد مجدد گیاه در بهار، مقداری کود هیومابن گرانولار یا مایع استفاده کنید. البته در این حالت لازم است در انتهای فصل رشد، یعنی ابتدای فصل پاییز هم یک بار دیگر از همین ترکیب برای غنی تر کردن خاک استفاده شود.

دقت داشته باشید که کود باید روی خاکی که زیر شاخ و برگ گیاه قرار دارد ریخته شود. پس از آن، آبیاری به طور طبیعی مواد مغذی کود را در خاک پخش کرده و آن را به گیاه می رساند.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.