فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

گل ژربرا که اصالت آفریقایی دارد از گل های یک ساله محسوب می شود. بنابراین معمولا تلاش می شودگل دهی این گل به حدااکثر میزان ممکن برسد.
چطور گل ژربرا را به گل دهی بیشتر تشویق کنیم
چطور گل ژربرا را به گل دهی بیشتر تشویق کنیم


گل ژربرا بیشتر به خاطر گل های مقاوم و ستاره ای شکل و رنگ های شاد و روشنش محبوب و مشهور شده است. این گل که اصالت آفریقایی دارد از گل های یک ساله محسوب می شود که با آمدن فصل زمستان از بین رفته و معمولاً در نواحی رشد پیدا می کند که دمای هوا بالای صفر درجه باقی می ماند. بنابراین این گل را در بیشتر نواحی کشورمان می توان کاشت و از زیبایی آن بهره مند شد. از آن جا که این گل تنها یک سال عمر دارد، بیشتر مردم ترجیح می دهند حداکثر استفاده را از آن برده و ژربرا را به حداکثر گل دهی خود برسانند. در ادامه نکاتی برای به حداکثر رساندن گل دهی گل ژربرا خواهیم گفت.

  •     گل ژربرا را در خاکی با زه کشی و نفوذ پذیر مناسب آب قرار دهید. خاک مناسب برای گل ژربرا، خاکی است که از مواد ارگانیک غنی باشد. گل ژربرا حداقل به 4 ساعت نور خورشید در طول روز نیاز دارد. ولی به طور کلی می توان گفت که این گل هر چه نور بیشتری جذب کند، گل دهی بیشتری هم خواهد داشت.
  •     خاک را به صورت ماهانه در فصل رشد این گیاه، غنی سازی کنید و سعی کنید تعادل ترکیبات خاک را حفظ کنید.
  •     فقط زمانی به گل ژربرا آب دهید که خاک آن تقریباً خشک شده باشد. به علاوه بهتر است آبیاری به صورت عمقی باشد و نه سطحی.
  •     گل هایی که عمرشان تمام شده است را قطع کنید تا ژربرا تمام توان خود را جهت تولید گل های بیشتر متمرکز کند، نه تولید و پرورش بذر.
  •     زمانی که ژربرا به اندازه کافی بزرگ شد و گل دهی آن در سراشیبی قرار گرفت، آن را تقسیم کنید.

با رعایت این چند نکته ساده می توانید گل دهی گل ژربرای خود را به صورت قابل توجه بیشتر کرده و باغچه یا گلدان های خود را همیشه زیبا نگه دارید.




  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.