فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

گل کاغذی یکی از گیاهان استوایی زیبا با رنگ های متنوع است. لذت بردن از زیبایی گل کاغذی فقط مخصوص مردم ساکنی نواحی استوایی نیست. این گیاه را در گلدان و در محیط خانه هم می‌توان پرورش داد
نکاتی برای نگه داری از گل کاغذی در گلدان
نکاتی برای نگه داری از گل کاغذی در گلدان

گل کاغذی یکی از گیاهان استوایی زیبا با رنگ های متنوع است. این گیاه بومی آمریکای جنوبی محسوب می‌شود و در مناطقی که دمای هوا از منفی 1 درجه سانتی‌گراد پایین‌تر نمی‌آید، به‌خوبی رشد می‌کند. معمولاً گل کاغذی شکوفه‌های خوش رنگ و جذابش را در بهار، تابستان و پاییز، به نمایش می‌گذارد. لذت بردن از زیبایی گل کاغذی فقط مخصوص مردم نواحی استوایی نیست. این گیاه را در گلدان و در محیط خانه هم می‌توان پرورش داد. یا می‌توان گلدان را در فضای باز گذاشته و فقط در فصل سرما، آن را به محیط مناسب (خانه) انتقال دهید.

به‌طور کلی گل کاغذی از گیاهانی است که با رشد در گلدان مشکل خاصی ندارند. به‌علاوه این گیاه گونه‌های مختلف با رنگ‌های متنوع دارد که در کنار هم جلوه بهتری پیدا می‌کنند. گل‌ها می‌توانند به رنگ سفید، نارنجی، صورتی، بنفش یا قرمز باشند.

 

پرورش گل کاغذی در گلدان

گل کاغذی با فضای کوچک مشکلی ندارد. حتی اگر ریشه‌ها کمی در هم رفته و متراکم شوند، گل کاغذی به زندگی ادامه می‌دهد. زمانی که گیاه به‌اندازه‌ای بزرگ شد که تعویض گلدان ضروری به نظر می‌رسد، بهتر است آن را به گلدانی کمی بزرگ‌تر انتقال دهید. خاک مناسب برای گل کاغذی، همان خاک معمولی گلدان و بدون پیت ماس است. از آن جا که پیت ماس اضافی می‌تواند باعث حفظ رطوبت به مدت طولانی‌تر شود، اضافه کردن آن توصیه نمی‌شود. رطوبت بیش از حد برای گل کاغذی می‌تواند پوسیدگی ریشه‌ها را به همراه داشته باشد.

برای کنترل میزان رطوبت خاک، حتماً باید گلدانی در نظر بگیرید که حداقل سوراخ مناسب برای خروج آب داشته باشد. به‌علاوه بهتر است از همان ابتدا برای آن یک تکیه گاه در نظر بگیرید و آن را در گلدان کنار گیاه قرار دهید قرار دادن تکیه گاه زمانی که ریشه‌های گیاه در خاک پخش شده‌اند، ممکن است به قیمت آسیب زدن به ریشه‌ها تمام شود.  

 

مراقبت از گل کاغذی به چه صورت است؟


گل کاغذی مرتباً به آبیاری نیاز دارد تا خاک همیشه مرطوب بماند. فراموش نکنید که گل کاغذی اصالتاً برای مناطق استوایی و پر باران است. پس از گذشت روزهای اول از کاشت گیاه، بهتر است برنامه آبیاری گیاه را طوری تنظیم کنید که پیش از هر بار آبیاری مجدد، خاک کمی خشک شود. این شرایط برای گل دادن، بهترین حالت است.

مقدار آب مورد نیاز را هم این طور در نظر بگیرید که در هر بار آبیاری، باید آب از زیر گلدان خارج شود. اگرچه بین آبیاری‌ها خاک باید خشک شود، ولی مراقبت باشید که گیاه مدت زیادی بدون آب نماند. اگر خاک بیش از حد خشک شود، گیاه دچار شوک می‌شود. نتیجه وارد شدن شوک به گیاه به‌احتمال شکوفه ندادن آن است. به هر حال اگر فراموش کردید و خاک خشک شده یا گیاه پژمرده به نظر می‌رسد، هر چه سریع‌تر به آن آب دهید.

گل کاغذی به‌شدت به غذا و مواد مغذی احتیاج دارد. در نتیجه رسیدگی به آن و کود دهی و غنی سازی خاک از ملزومات پرورش آن محسوب می‌شود. به‌خصوص در فصولی که گیاه گل می‌دهد، نیاز مواد مغذی بیشتر می‌شود و غنی سازی خاک باید در فواصل کوتاه‌تر انجام شود. برای این کار می‌توانید از کودهای قابل حل در آب استفاده کنید. محلول را با نصف غلظت مشخص شده را تهیه کرده و هر 14 روز یک بار خاک را غنی کنید. گزینه دیگر استفاده از کودهایی با ویژگی آزادسازی تدریجی در فصل‌های بهار و تابستان است.

 

آخرین نکته برای پرورش گل کاغذی مربوط به هرس کردن آن است. گل‌ها روی شاخه‌ای جوان‌تر و تازه رشد می‌کنند. در نتیجه در صورت نیاز می‌توانید بخش‌هایی از گیاه را برای کوچک‌تر کردن اندازه آن، هرس کنید. بهترین زمان برای قطع کردن شاخه و برگ‌ها، بلافاصله پس از اتمام موج گل دهی گیاه است.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.