فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

در نهایت محققان دریافتند میزان پوشش گیاهی تاثیر قابل توجهی بر میزان دی اکسید نیتروژن منطقه و سلامت دستگاه تنفسی ساکنان آن منطقه دارد پس باعث جلوگیری از آلرژی توسط درختان میشود. در این پژوهش نتیجه گیری شد درختان برای کاهش دی اکسید نیتروژن هوا بسیار اهمیت دارند و طراحان شهری و شهرداریها باید راههایی برای کاشت درخت در طراحیهای خود در نظر بگیرند.
درختان به جلوگیری از آسم و الرژی و بیماریهای تنفسی کمک میکنند
درختان به جلوگیری از آسم و الرژی و بیماریهای تنفسی کمک میکنند

­همه ما میدانیم گیاهان اکسیژن تولید میکنند و به بهبود کیفیت هوایی که تنفس میکنیم، کمک میکنند. اما تحقیقات جدید نشان میدهند گیاهان به کاهش آسم و سایر بیماریهای تنفسی نیز کمک چشمگیری میکنند و هر ساله میلیونها دلار در هزینه های درمانی صرفه جویی مینمایند.

در این پژوهش که توسط گروهی از محققات دانشگاه ایالتی پورتلند صورت گرفت، میزان دی اکسید نیتروژن حاصل از ترافیک و سایر منابع آلودگی هوا در مناطق مختلف پورتلند اندازه گیری شد. این محققات 144 حسگر در بخشهای مختلف کار گذاشتند.

در نهایت محققات دریافتند میزان پوشش گیاهی تاثیر قابل توجهی بر میزان دی اکسید نیتروژن منطقه و سلامت دستگاه تنفسی ساکنان آن منطقه دارد.

اتفاقاتی که به علت وجود پوشش جنگلی رخ میدهد:

جلوگیری از 7380 روز غیبت از مدرسه در کودکان 4 تا 12 ساله به علت حمله های آسم

جلوگیری از 54 مرتبه مراجعه به مرکز فوریتهای اورژانسی مرتبط با آسم در همه سنین

46 روز بستری کمتر به علت بیماریهای تنفسی برای افراد بالای 65 سال

همه این فواید علاوه بر کاهش رنج و بیماری مردم، به معنی 6.6 میلیون دلار صرفه جویی در هزینه های درمانی نیز هست.

جلوگیری از آلرژی توسط درختانجلوگیری از آلرژی توسط درختان

در این پژوهش نتیجه گیری شد درختان برای کاهش دی اکسید نیتروژن هوا بسیار اهمیت دارند و طراحان شهری و شهرداریها باید راههایی برای کاشت درخت در طراحیهای خود در نظر بگیرند.

این محققان میگویند مطالعات بیشتری در این زمینه باید انجام شود اما همین پژوهش به روشنی نشان میدهد چرا جنگلهای محیطهای شهری فوایدی بسیار فراتر از تفریح و سرگرمی و استراحت برای ساکنان به دنبال دارند.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.