فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

بید مرجانی -بید فری- فندق - سوزنی برگان مانند سرو کوهی رونده – – یاسمن زمستانی انواع کاجها و سروها پهن برگان همیشه سبز مانند ماگنولیا -آکاسیا- گل یخ در زمستان جلوه ی زیبایی دارند :
معرفی گیاهانی که در زمستان جلوه دارند
معرفی گیاهانی که در زمستان جلوه دارند

بید مرجانی -بید فری- فندق - سوزنی برگان مانند سرو کوهی رونده – – یاسمن زمستانی انواع کاجها و سروها پهن برگان همیشه سبز مانند ماگنولیا  -آکاسیا- گل یخ در زمستان جلوه ی زیبایی دارند :

 

بید کرمانی یا مرجانی اولین با ر از کرمان جمع آوری شد. ساقه ها قرمز رنگ و در فصل زمستان زیبایی خاصی دارد. در نواحی نیمه خشک و کوهستانی مثل اصفهان، کرمانشاه، یزد و کرمان وجود دارد .

 

بید فری :بید فری یا بید چینی، درختی در اندازه های بزرگ تا متوسط، خزان دار، با عادت رشد برافراشته، دارای سرعت رشد زیاد که تا حدود 20 تا 40 فوت ارتفاع رشد می کند. اما طول عمراین درختان کوتاه می باشد .

 

فندق :فندق درخت درختچه ای به ارتفاع ۱/۵ متر که معمولا بلند نمی شود ولی درمواردی که شرایط آب و هوایی مساعد و خاک بسیار حاصل خیز باشد به ارتفاع ۶ تا ۷ متر (گاهی بیشتر) در می آید و به سهولت جنگلی انبوه بوجود می آورد .

 

سرو کوهی رونده :درختچه ای با تنه چند شاخه از پایین و خوابیده ، شکل تاج متغیر از تخم مرغی  تا مخروطی

در فضاهای باز و رویشگاههای با شرایط سخت و برای زیبایی منظر و مناسب کاشت در شیب و باغ صخره ای است .

 

یاسمن زمستانه :این گیاه با داشتن شاخه های نازک و بلند که بعضی راست و بعضی خمیده و کمانی است، با داشتن تکیه گاه می تواند به ارتفاع ۵ متر برسد.گل های زرد روشن و بی عطر آن به صورت منفرد بر روی محور شاخه های سال قبل می رویند. قطر گل ها ۲ ٫ ۵ سانتیمتر است و از ماه آبان تا اسفند بر روی گیاه شکوفا می شوند .

 

انواع کاج ها :  کاجها گروه بزرگی از سوزنی برگان هستند که به شکل گسترده در فضاهای سبز شهری مورد استفاده قرار می‌گیرند. این گیاهان انواع بسیار متنوعی دارند که دامنه وسیعی از شرایط آب و هوایی را از آب وهوای معتدل تا منطقه بسیار سرد سیبری در روسیه و یا مناطق گرم و نیمه بیابانی را تحمل می‌کنند.

 

ماگنولیا زمستانه :این گونه ماگنولیا خزان دار بوده و در اواخر فصل زمستان تولید گل های درشت و قشنگی می کند.گل ها به رنگ سفید تا قرمز دیده می شود و قبل از برگ ها باز می شوند .

 

آکاسیا :آکاسیا از درختان با ارزش مناطق نیمه گرمسیری است که زمستان را تا حدود 9 درجه سانتیگراد به خوبی تحمل میکند. در شمال و بخصوص در مناطق جنوبی ایران در حاشیه خلیج فارس این درختان به فراوانی در کنار جاده ها و دشت ها دیده میشوند . در اواخر زمستان این گونه گلهای زرد زیادی را تولید میکند که بعد از مدتی تبدیل به غلاف های بلندی می شوند .

 

گل یخ :

  این درختچه خزان دار ،برگهای سبز درخشان ،کشیده ،بیضی شکل،متقابل،به طول ۷.۵ الی ۱۳ سانتیمتر و عرض ۳.۵ تا ۶ سانتیمتر  دارا می باشد.گلها در فصل زمستان که شاخه فاقد برگ است ظاهر شده و بسیار معطرند .

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.