فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

توجه داشته باشید پاک کردن صمغ درخت از روی هر سطحی کار سختی است به خصوص در صورتی که سفت شده باشد. بنابراین پیش ‌از این که وضعیت بدتر شود با روش‌های گفته شده د راین مقاله صمغ را پاک کنید
چگونه صمغ درخت را پاک کنیم؟
چگونه صمغ درخت را پاک کنیم؟

 

صمغ درخت شیره چسبناک و غلیظ درخت است که در صورتی که تازه باشد به سرعت به هر چیزی که در تماس با آن قرار میگیرد از مو و پوست گرفته تا لباس، میچسبد. ممکن است شما نیز در حالی که در حال گردش در طبیعت یا پرسه زدن بین درختان بوده اید تجربه چسبیدن صمغ به لباس یا پوست را داشته باشید. تمیز کردن آن کار سخت و پر زحمتی است که برخی افراد را از پاک شدن آن ناامید میکند.

با این حال روشهایی برای پاک کردن صمغ درخت وجود دارد که به راحتی باز کردن در کابینت است. بسیاری از محصولات شوینده متداول در خانه ها را میتوان برای پاک کردن صمغ درخت کاج استفاده کرد. برای مثال یکی از متداولترین مواد پاک کننده مورد استفاده در خانه ها الکل صنعتی است که صمغ را تمیز میکند. الکل به عنوان حلال عمل کرده و به راحتی صمغ را حل کرده و از لباس جدا مینماید.

 

پاک کردن صمغ درخت کاج از پوست و مو

یک روش بسیار خوب برای پاک کردن صمغ از پوست استفاده از شوینده های بر پایه الکل یا لاک پاک کن است. تنها کافیست این مواد را بر روی ناحیه صمغی بمالید و سپس با آب و صابون این ناحیه را شستشو دهید. استفاده از مایع ظرفشویی نیز موثر است.

هیچ چیزی بدتر از چسبیدن صمغ به موها نیست. برای پاک کردن آن میتوانید از کره بادام زمینی استفاده کنید. چربی کره بادام زمینی به تجزیه صمغ و جدا شدن آن کمک میکند و میتوانید به راحتی موها را شانه کرده و صمغ را خارج کنید. برای این کار نواحی ضمغی شده را با کره بادام زمینی بپوشانید و با استفاده از سشوار گرم، صمغ را نرم کنید. سپس موها را شانه کنید و طبق روال همیشه آنها را بشویید. سس مایونز نیز همین تاثیر را دارد. بگذارید مایونز چند دقیقه بر روی موها بماند، سپس موها را شسته و شانه کنید.

پاک کردن صمغ درخت از لباس

پاک کردن صمغ درخت از لباس کار آسان‌تری است و می‌توانید از الکل صنعتی برای این منظور استفاده کنید. برای این کار خیلی راحت تنها کافی است ناحیه صمغی را به الکل آغشته کنید تا از لباس جدا شود. سپس لباس را در ماشین لباس‌شویی قرار داده و طبق روال و با شوینده و آب گرم آنها را بشویید. توجه داشته باشید نباید لباس‌های دیگر را با این لباس‌ها قاتی کنید. مواد شوینده دست نیز همین تاثیر را دارد.

نکته جالب دیگر این است که می‌توانید صمغ چسبیده بر روی لباس را به راحتی با مواد دفع ‌کننده حشرات پاک کنید. مقداری از مواد دفع‌ کننده حشرات از چوب را بر روی لباس اسپری کنید و سپس لباس را بشویید.

 

پاک کردن صمغ درخت از ماشین

چند روش خانگی برای پاک کردن صمغ درخت از ماشین وجود دارد. لاک پاک کن و پولیش ناخن نیز می‌تواند صمغ درخت کاج را پاک کند. با این حال باید توجه داشته باشید ممکن است این مواد پاک ‌کننده رنگ ماشین را نیز از بین ببرند. یک تکه پنبه را به لاک پاک کن آغشته کنید و آن را با حرکات دایره ای به ناحیه صمغی بمالید. با محلول جوش شیرین و آب داغ ناحیه صمغی را تمیز کنید. برای درست کردن محلول جوش شیرین از نسبت سه (آب) به یک (جوش شیرین) استفاده کنید. سپس ماشین را طبق روال همیشگی بشویید.

الکل معدنی یک حلال بر پایه چربی است که برای رقیق کردن رنگ از آن استفاده می‌شود و معمولاً در برخی خانه ‌ها یافت می‌شود. الکل معدنی برای تمیز کردن صمغ درخت از ماشین مؤثر است. برای این منظور پارچه ‌ای را به آن آغشته نموده و بر روی ناحیه صمغی ماشین بچکانید. این کار را تکرار کنید تا زمانی که صمغ پاک شود و سپس ماشین را بشویید.

 

پاک کردن صمغ درخت از وسایل و لوازم چوبی

در صورتی‌ که صمغ درخت بر روی لوازم چوبی یا پارکت ریخته است باز هم می‌توانید آن را تمیز کنید. به جای این که از مواد شوینده بسیار قوی و یا ساییدن پارکت برای پاک کردن صمغ استفاده کنید، می‌توانید از صابون‌ روغنی مورفی رفیق نشده استفاده کنید. محلول‌های بر پایه چربی بقایای صمغ را نرم میکنند و باعث میشوند لکه آسان‌تر تمیز شود. توجه داشته باشید پاک کردن صمغ درخت از روی هر سطحی کار سختی است به خصوص در صورتی که سفت شده باشد. بنابراین پیش ‌از این که وضعیت بدتر شود با روش‌های گفته شده صمغ را پاک کنید. 

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.