فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

با راهنمایی های ما در مورد هرس کردن، کاشت و جلوگیری از بیماری، نحوه ی مراقبت از گل رز خود را در پاییز پیدا کنید.
چگونه از گل های رز در فصل پاییز نگهداری کنیم ؟
چگونه از گل های رز در فصل پاییز نگهداری کنیم ؟


اگر شمااز گلهای خود در طول پاییز مراقبت کنید آنها در طول  زمستان سالم می مانند و در سال بعد شاداب و پر گل خواهند بود.

برای جلوگیری از پوسیدگی ساقه ابتدا ،گل های خشک و تغییر رنگ داده و خاکستری را جدا کرده،اما فقط گلبرگ هایی را جدا کنید که حاوی میوه های در حال تشکیل شدن هستند.به این طریق شما می توانید از نمایان شدن میوه های رز در طول زمستان لذت ببرید .



برگ های باقی مانده که نشانه هایی از بیماری را نشان می دهند ،مانند نقطه های سیاه ،کپک و زنگ را جدا کنید .همچنین برگ های آلوده که به زمین افتاده اند ،جمع آوری کنید زیرا می توانند ناقل بیماری از یک سال به سال بعد باشند .
 

پاییز زمان مناسبی برای انتقال و جابجایی بوته های  رز است که در مکان اشتباهی کاشته شده اند .شما همچنین می توانید تا قبل از زمستان بوته های جدیدی بکارید  تا با  فرا رسیدن زمستان به خوبی مستقر شوند . این گیاهان به عنوان گیاهان گلدانی و یا گیاهانی با ریشه لخت از ماه نوامبر تا مارس در دسترس هستند.


ساقه های آسیب دیده و در هم رفته ی بوته های رز در پاییز باید هرس شوند .هدف از این هرس ایجاد چارچوب باز برای جریان هوای آزاد  در گیاه می باشد .


ساقه های رز هایی که به شکل درختچه هستند را کوتاه کنید تا از آسیب دیدن در خلال باد های خشن زمستان و صدمه ریشه و از بین رفتن ریشه  در امان بمانند.برش ساقه را  تا جایی که ممکن است از بالای یک جوانه انجام دهید .


سرشاخه های رز که به صورت ساقه های بلند رشد کرده اند را جدا کنید ،سر گرد آنها مانع آسیب دیدن آنها در برابر باد و طوفان های شدید می شود .

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.