فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵         
  

بروجرد - ایرنا - مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری بروجرد گفت: تیم تحقیقاتی سازمان پارکها و فضای سبز بروجرد گونه گیاهی مهاجم آزولا کارولینا را در آبگیرهای این شهرستان شناسایی کرده است.

علیرضا برق دهنده روز یکشنبه با اعلام این خبر به ایرنا افزود: این گیاه با برگ های ریز و رشد سریع خود سطح آب ها را می پوشاند و مانع از رسیدن نور خورشید و اکسیژن به درون آب می شود.


مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری بروجرد اظهار کرد: این گونه گیاهی با مصرف اکسیژن و مواد غذایی آب، زیستگاه آبزیان را تضعیف می کند.
وی افزود: تضعیف زیستگاه های آبی به مرور زمان باعث نابودی تنوع گیاهی و جانوری آبی بومی و تبدیل شدن مرداب ها و تالاب ها به سیاه چاله های بدبو و غیرقابل زیست می شود.


برق دهنده گفت: آزولا کارولینا یک گیاه مهاجم و مرگ آور است که سازگاری با هر محیطی از ویژگی های منحصر به فرد آن می باشد.


وی افزود: با توجه به رشد سریع آزولا، مسئولان سازمان محیط زیست باید قبل از ورود این گیاه مهاجم از طریق رودخانه ها و کانال های آبیاری به محیط زیست و ایجاد خسارات جبران ناپذیر از انتشار آن جلوگیری و رشد گیاهان موجود را کنترل و متوقف کنند.

** تیمی از کارشناسان محیط زیست وضعیت گیاه مهاجم را بررسی می کنند
رئیس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد نیز در این باره گفت: متاسفانه این گیاه به عنوان یک غده سرطانی برای محیط زیست و آبگیرها تلقی می شود و مانع تابش نور به آب دریاچه ها و رودخانه ها می شود.


مصطفی مصطفی وند افزود: تیمی از کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست کار رصد و بررسی وضعیت این گیاه را بر عهده دارند و با دستور اداره کل محیط زیست اقداماتی برای جلوگیری از رشد این گیاه انجام می دهند.


وی اظهار کرد: متاسفانه این گیاه در مسیر رودخانه های بروجرد کشف شده است و به دلیل روان بودن آب به راحتی نمی توان جلوی انتشار آن را گرفت.


وی افزود: تمام تلاش خود را برای جلوگیری از رویش و تکثیر این گیاه مزاحم انجام می دهیم.


شناسایی گونه گیاهی مهاجم در آبگیرهای بروجرد
شناسایی گونه گیاهی مهاجم در آبگیرهای بروجرد

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.