فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بارها مخاطبان سرویس مشکلات مردم این موضوع را مطرح کرده اند چرا در اوج بحران بی آبی و خشکسالی، شهرداری تهران چمن کاری که نیاز به آب فراوان دارد را در دستور کار قرار داده؟


انعکاس این موضوع به مسئولان شهرداری در کنار انتقادات ناظران قانونی بر شهرداری و بحث های کارشناسان باعث شد تا شهرداری تهران اعلام کند در برخی مناطق چمن کاری را متوقف کرده است.

از جمله اینکه رئیس اداره فضای سبز شهرداری منطقه 7 واقع در شرق تهران از کاشت 2 هزار متر مربع گیاهان مقاوم به کم آبی به جای چمن با هدف مقابله با بحران کم آبی خبر داد.

رضا معلم با اشاره به اینکه چمن از جمله گیاهانی است که مصرف آب بالایی دارد و باید هر روز آبیاری شود، گفت: حذف این پوشش گیاهی یکی از برنامه های مدیریت شهری منطقه برای حراست از فضاهای سبز و گذر از بحران کم آبی است.

او گفت: حدود 15 هکتار چمنکاری در منطقه انجام شده و این نوع پوشش گیاهی باید در فضاهای سبز و بوستان ها وجود داشته باشد. بنابراین قرار نیست چمن ها را کامل از بوستان ها و فضاهای سبز حذف کنیم.

رئیس اداره فضای سبز شهرداری منطقه 7 یادآور شد: طبق برنامه ریزی های انجام شده قصد داریم وسعت چمن ها را کم کنیم تا بتوانیم آبیاری مناسب تری به سایر گیاهان منطقه داشته باشیم.

او گفت: کم کردن وسعت چمن ها طرحی است که در مدت 5 سال اجرا می شود و امسال حدود 2هزار مترمربع از وسعت آن در منطقه کم و به جای آنها گیاهان مقاوم در برابر کم آبی مانند زرشک و ابری نقره ای کاشته شده است.

شهرداری تهران از چمن کاری دست کشید/ کاشت گیاهان مقام به کم آبی در شرق پایتخت
شهرداری تهران از چمن کاری دست کشید/ کاشت گیاهان مقام به کم آبی در شرق پایتخت

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.