فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۱/۲۸         
  

   

رییس اداره محیط زیست شهر تهران درباره کاشت درختان در سطح شهر تهران گفت: متاسفانه در حال حاضر وضعیت اکولوژیک شهر در نظر گرفته نمی‌شود و هرگونه‌ای که بیشتر در دسترس باشد در تهران کاشته می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا محمدحسین بازگیر گفت: در سطح شهر تهران طبق قانون « حفظ و توسعه فضاهای سبز شهری» شهرداری و سازمان بوستان‌ها و فضای سبز تمام درختان شهر را شناسنامه دار کرده و اطلاعات دقیقی از آنها در اختیار دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف قرار می‌دهند، افزود: این سازمان با توجه به شرایط گونه‌های گیاهی تصمیم به کاشت یا عدم کاشت آنها می‌گیرد.

او ادامه: مسئولیت حفظ و نگهداری گونه‌های گیاهی و فضای سبز برعهده شهرداری است و اگر بخواهند این گونه‌های گیاهی را تغییر کاربری دهند یا برای هرس و قطع کردن آنها تصمیم‌گیری کنند باید با موافقت کمیسیون ماده 7 که متولی بخش‌های مختلف شهرداری و نماینده مردم است، صورت گیرد.

بازگیر با اشاره به اینکه برای کاشت درختان باید به عواملی مانند وضعیت زیستی گونه، مقاومتش در برابر عامل محیطی و نیاز این پوشش گیاهی به آب و نور و نوع خاک توجه شود، گفت: مطالعاتی در این زمینه در مناطق مختلف تهران صورت گرفته و درختانی مانند چنار، توت، بید معمولی،بید مجنون، اقاقیا، ارغوان و عرعر کاشته شده است.

او تاکید کرد: در این زمینه باید خدمات اجتماعی که هر درخت می‌تواند داشته باشد مانند کاهش آلودگی هوا و یا فواید آن برای انسان‌ها، مورد توجه قرار گیرد و درختانی که قابلیت بیشتری در این زمینه دارند را شناسایی کنیم.

رییس اداره محیط زیست تهران گفت: متاسفانه در حال حاضر وضعیت اکولوژیک تهران برای کاشت گونه‌های گیاهی در نظر گرفته نمی‌شود و بیشتر درختان شهر سوزنی برگ هستند که که فقط در یک مقطع زمانی می‌توانند رشد بیشتری داشته باشند.

گونه‌های گیاهی مناسب پایتخت کدامند ؟
گونه‌های گیاهی مناسب پایتخت کدامند ؟

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.