فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری با بیان اینکه 12 هزار و 600 نهال یارانه‌دار توزیع شد، گفت: توسعه باغات در اراضی شیبدار ظرفیت‌ خوبی برای بخش کشاورزی این شهرستان به وجود آورده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، طهمورث قاسم‌نژاد بعد از ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان ساری با بیان اینکه بخش کشاورزی برای تامین امنیت غذایی از مهم‌ترین حوزه‌های اقتصادی است، اظهار کرد: سیاست‌‌های دولت به سمت تولید اشتغال در این زمینه است.

وی با اشاره به رفع مشکل کود شیمیایی مورد نیاز کشاورزان در این حوزه افزود: هفت مرکز خدمات جهادکشاورزی در بخش‌های هفت‌گانه شهرستان ساری مشغول فعالیت هستند.

قاسم‌پور از خرید 11 هزار تن گندم از کشاورزان شهرستان ساری خبر داد و گفت: هفت مرکز خرید گندم در سطح ساری وجود دارد.

مدیر جهاد کشاورزی ساری با اشاره به دایر بودن سه مرکز خرید جو در ساری افزود: 150 تن جو نیز از کشاورزان هم خریداری شده است.

وی زمین‌های نشاکاری شده برنج در شهرستان ساری را 22 هزار هکتار عنوان کرد و گفت: کاشت بیش از 10 هزار هکتار از شالیزارها مکانیزه بوده است.

قاسم‌پور با بیان اینکه 12 هزار و 600 نهال یارانه‌دار توزیع کردیم، یادآور شد: توسعه باغات در اراضی شیبدار از ظرفیت خوب شهرستان است.

وی با اشاره به توسعه گیاهان دارویی مانند گل محمدی در سطح هزار هکتار در اراضی شیبدار دودانگه خاطر نشان کرد: 38 پروژه فنی با اعتبار 2/6 میلیارد تومان اعتبار در این بخش تخصیص یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل کشاورزی کمبود سرمایه‌گذاری است، تصریح کرد: طرح زهکشی اراضی کشاورزی سال‌ها است که مدنظر بوده و هنوز انجام نشده است.

وی اصلاح ساختار مرغداری‌ها و شالیکوبی‌ها را مناسب دانست و افزود: بحث تغییر کاربری اراضی از مسائل مهم بخش کشاورزی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

توزیع بیش از 12 هزار نهال یارانه‌دار بین باغداران ساروی
توزیع بیش از 12 هزار نهال یارانه‌دار بین باغداران ساروی

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.