فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

مدیرکل دفتر امور میوه های سردسیر وزارت جهادکشاورزی با اشاره به مهمترین مشکل بخش کشاورزی در سراسر کشور، عنوان کرد: بازاریابی و فروش مهمترین مشکل موجود در بخش کشاورزی در کشور است.

به گزارش اتاق خبر، رمضان روئین‌تن به میزان تولید توت‌فرنگی در سال زراعی گذشته در کشور اشاره کرد و گفت: از ۵ هزار هکتار زیرکشت توت فرنگی در سال گذشته ۵۶ هزار تن محصول برداشت شده است.

وی با بیان اینکه از مقدار محصول ذکرشده ۴۰ هزارتن آن در استان کردستان تولید شده است، عنوان کرد: کردستان با ۳ هزار و ۲۰۰ هکتار بیشترین سطح زیرکشت توت فرنگی در کشور را به خود اختصاص داده است و استان نخست کشور در زمینه تولید این محصول به شمار می رود.

وی به برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای توسعه کشب توت فرنگی در کشور اشاره کرد و اظهارداشت: براساس برنامه ششم توسعه سطح زیرکشت توت فرنگی در کشور از ۵ هزار هکتار کنونی باید به ۵۰ هزار هکتار افزایش پیدا کند که سهم کردستان ۱۰ هزار هکتار است.

مدیرکل دفتر امور میوه های سردسیری وزارت جهادکشاورزی با اشاره به اینکه قیمت جهانی توت فرنگی در شرایط فعلی ۱.۷ الی ۲ دلار است، بیان کرد: میزان صادرات توت فرنگی تولید شده در کشورمان سال گذشته ۵۰ تن بوده است.

روئین‌تن ادامه داد: دولت تاجرخوبی نیست لذا کارها و اقدامات مربوط به صادرات محصولات و تولیدات بخش های مختلف به ویژه کشاورزی باید به همت بخش خصوصی انجام و این کار باید به این بخش واگذار شود تا شاهد نتایج و ثمرات ارزشمند آن باشیم.

وی با بیان اینکه یک هکتارتوت فرنگی منجر به اشتغال چهار نفر خواهد شد، عنوان کرد: این درحالی است که ۳۰ هکتار اراضی زیرکشت گندم دیم تنها برای یک نفر شغل ایجاد می کند بنابراین می طلبد در حوزه تولید محصولات باغی هم چون توت فرنگی توجه بیشتری صورت گیرد.

روئین‌تن خواستار توجه به توجه کشت توت فرنگی در استان کردستان شد و اعلام کرد: در صورتی که میزان سطح توت فرنگی در کردستان از ۳ هزار هکتار به ۱۰ هزار هکتار برسد و میزان عملکرد در هکتار هم از ۱۳ تن به ۳۰ تن افزایش پیدا کند ۵۰ هزار شغل با یک هزار میلیارد تومان درآمد در این استان ایجاد می شود.

وی با اشاره به ظرفیت های استان کردستان برای توسعه باغات، اظهارداشت: براساس مطالعات انجام شده ۲۸۰ هزار هکتار از اراضی کردستان قابلیت احداث باغ با آب باران را دارند و این درحالی است که امروز وسعت باغات این استان ۴۰ هزار هکتار است.

مدیرکل دفتر امور میوه های سردسیری وزارت جهادکشاورزی با بیان اینکه تولید در بخش کشاورزی ما با مشکلاتی مواجه است، افزود: مهمترین مشکل موجود در بخش کشاورزی ایران مربوط به بازاریابی و فروش محصولات کشاورزی است.

روئین‌تن بیان کرد: بهترین راهکار برای رفع مشکل مربوط به فروش و بازاریابی محصولات کشاورزی، ورود بخش خصوصی به این عرصه است و در همین راستا وزارت جهاد کشاورزی برنامه های مختلفی را در دستور کار قرار داده است و آنها را اجرایی می کند.

منبع: مهر

بازاریابی مهمترین مشکل بخش کشاورزی
بازاریابی مهمترین مشکل بخش کشاورزی

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.