فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

برای درامان ماندن از خطرناکترین درخت جهان، باید حدود ۹ متر با آن فاصله داشت.


به گزارش قدس آنلاین به نقل از العالم ، برای درامان ماندن از خطرناکترین درخت جهان، باید حدود 9 متر با آن فاصله داشت.

خطرناک ترین درخت دنیا موسوم به "مانچینیل" در سواحل ایالت فلوریدا، امریکای مرکزی و دریای کارائیب یافت می شود.

مردم، این درخت کشنده را در زمانهای دور کشف و برای زهرآگین کردن پیکان های (دارت ها) خود از آن استفاده کرده و همچنین با ریختن برگ این درخت در منابع آبی دشمنان، از آن بهره می‌گرفتند. هرگونه تماس با سم موجود در شیره این درخت، به بروز زخم هایی در بدن منجر می شود. صمغ این درخت هم چنین می تواند به حساسیتهای  شدید پوستی منجر شود.

ایستادن زیر این درخت به ویژه در روزهای بارانی بسیار خطرناک است. شیره این درخت با ترکیباتی که داراست می تواند موجب از بین رفتن رنگ اتومبیل های متوقف شده در کنار جاده نیز شود. مقدار اندکی از ترکیبات این درخت، دارای سمی قوی است. میوه این درخت شبیه سیب بوده اما کشنده است.

خوردن میوه این درخت احتمال دارد خطرات زیادی برای بدن داشته و موجب بروز تاولهایی در دهان، تورم گلو و ایجاد مشکلاتی برای دستگاه هاضمه شود. همچنین  دودناشی از سوزاندن این درخت، آثار جانبی مانند سرفه، التهاب حنجره و برونشیت و گاهی کوری را درپی دارد.


 
حتی در صورت پوشیدن لباسهای محافظ بدن و چشم، نباید بدان نزدیک شد زیرا هرگونه تماس مستقیم با درخت بسیار خطرناک است و در صورت قطع شاخه ها، امکان پاشیدن شیره درخت وجود دارد که به التهاب دردناک پوست و چشم ها منجر می شود.

خطرناکترین درخت جهان
خطرناکترین درخت جهان

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.