فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

خمين - ايرنا - ميزدگرد خبري بررسي توانمندي و چالش هاي توليد و صادرات گل و گياهان زينتي روز شنبه با حضور جمعي از كارشناسان، متخصصان و متوليان حوزه كشاورزي در محلات برگزار شد.

اين ميزگرد تخصصي با حضور معاون پژوهشكده ملي گل و گياهان زينتي ،مدير عامل اتحاديه گل و گياه، تعدادي از توليد كنندگان و صادركننده عمده گل و گياه زينتي در حاشيه چهاردهمين نمايشگاه سراسري گل و گياه و نخستين جشنواره ملي گل هاي اصلاح شده زنبق در محلات برگزار شد. 


راهبردها و نيازهاي زيرساختي در توليد و صادرات گل هاي زينتي، نگاه نقادانه به ضعف هاي حوزه صادرات گل، مشكلات توليدكنندگان نظير هزينه هاي سنگين حمل و نقل، بالا بودن قيمت تمام شده توليد گل، نبود بازار رقابتي، كمبود نقدينگي و سرمايه درگردش، آسيب هاي ناشي از تسهيلات با بهره سنگين براي شاغلان حوزه گل و گياه، سنتي بودن گلخانه ها، كمبود نيروي انساني ماهر، موانع قانوني بر سر راه صادرات از موضوعاتي بود كه در اين ميزگرد به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.


حمايت دولت از بهره برداران براي شركت در نمايشگاه هاي گل و گياه زينتي ديگر كشورها، پرداخت يارانه حمل و نقل ،راه اندازي بازار دائمي گل، اعطاي تسهيلات ارزان قيمت، حمايت در تبديل وضعيت گلخانه هاي سنتي به مدرن و تمركز توليد كنندگان بر توليد يك گونه گل از جمله راهكارها و پيشنهادات بهبود وضعيت حوزه گل و گياه كشور در ميزگرد ايرنا بود.


محمدرضا شفيعي معاون پژوهشكده ملي گل و گياهان زينتي، غلامعلي ابراهيمي مدير عامل اتحاديه گل و گياه محلات، مجتبي كرمعلي عضو اتحاديه گل و گياه و بزرگترين توليد كننده و صادر كننده گل كشور، علي سلماني و حسين معزي توليد كننده نمونه كشوري واستاني گل، مرتضي شاهوردي و افسانه آروند مسئول و خبرنگار دفترخبرگزاري ايرنا در خمين در اين ميزگرد حضور داشتند.


مشروح مطالب اين ميزگرد تخصصي روز دوشنبه بر روي سايت خبرگزاري جمهوري اسلامي منتشر مي شود.

ميزگرد توانمندي وچالشهاي توليد گل و گياهان زينتي در محلات برگزار شد
ميزگرد توانمندي وچالشهاي توليد گل و گياهان زينتي در محلات برگزار شد

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.