فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

خبرگزاري آريا- درهر چهار گرم از   تخمه هندوانه   21 ميلي‌گرم منيزيم وجود دارد

 

متخصصان تغذيه مي‌گويند تخمه هندوانه که بيشتر مردم آن را دور مي‌ريزند داراي ارزش‌ غذايي بالايي است.

تخمه‌ هندوانه منبع غني از مواد مغذي بوده و کالري آن نيز پايين است و به همين خاطر متخصصان مي‌گويند که تخمه‌ هندوانه بوداده مي‌تواند جايگزين خوبي براي ميان وعده‌هاي ناسالم باشد.

 

فوائد تخمه‌ هندوانه  براي سلامت بدن :

- ميزان کالري پايين: بررسي‌ها نشان مي‌دهد 28 گرم تخمه هندوانه حاوي 158 کالري است که با 28 گرم چيپس سيب‌زميني، کالري مشابهي دارد اما نکته قابل توجه اين است که 28 گرم تخمه هندوانه تقريبا 400 دانه تخمه مي‌شود که مقدار آن براي خوردن در يک وعده واقعا زياد است در حالي که 28 گرم چيپس سيب زميني فقط 15 عدد چيپس مي‌شود که اغلب افراد در يک نوبت بيشتر از تعداد چيپس مي‌خورند.

- منيزيم: يکي از چندين نوع ماده معدني موجود در تخمه هندوانه منيزيم است. در هر چهار گرم از تخمه هندوانه 21 ميلي‌گرم منيزيم وجود دارد. اين ماده معدني براي بسياري از عملکردهاي بدن ضرورت دارد و مصرف روزانه 400 ميلي‌گرم از تخمه هندوانه توصيه مي‌شود. همچنين در حفظ سلامت و عملکرد اعصاب، عضلات از جمله قلب و استخوان‌هاي نقش حياتي دارد.

- آهن: يک مشت تخمه هندوانه حاوي 0.29 ميلي‌گرم آهن است. اگرچه اين ميزان آهن خيلي زياد نيست اما مي‌توان بخشي از آهن مورد نياز بدن را از  طريق تخمه هندوانه تامين کرد. آهن بخش مهمي از هموگلوبين به حساب مي‌آيد که اکسيژن را در بدن جابه‌جا مي‌کند.

- اسيد فوليک: مصرف اسيد فوليک به دليل تاثير در عملکرد بهتر مغز و کنترل سطح هوموسيستئين توصيه مي‌شود و مي‌توان بخشي از نياز بدن به اين ماده را از طريق مصرف تخمه هندوانه تامين کرد.زنان باردار به ميزان بيشتري از اسيد فوليک نياز دارند چرا که کمبود آن با برخي نارسايي‌هاي مادرزادي مرتبط است.

- چربي‌هاي مفيد: تخمه‌هاي هندوانه حاوي اسيد‌هاي چرب اشباع نشده هستند و اين گروه از اسيد‌هاي چرب براي حفاظت از بدن در برابر سکته قلبي، مغزي و همچنين براي کاهش سطح کلسترول بد خون مفيدند.


نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.