فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

یک کارشناس کشاورزی گفت: گل «همیشه‌بهار» علاوه بر زیبایی، خواص دارویی فراوانی دارد و بهتر است هر کدام از ما در طول ایام عید نوروز، اقدام به کاشت خانگی بکنیم.

اسحاق اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه زنجان، اظهار کرد: همیشه‌بهار در باغبانی، یک گونه زینتی یک‌ ساله محسوب می‌شود و به دلیل خواص دارویی فراوان، گیاه ارزشمندی به شمار می‌رود. در واقع، منشا این گیاه نواحی گرم مدیترانه است. از این‌رو، در طول رویش به گرما و تابش نور نیاز دارد. همچنین، به خوبی می‌تواند خشکی و درجه حرارت‌های پایین را تحمل کند.


این کارشناس ادامه داد: همیشه‌بهار از رشد و نمو سریعی برخوردار است و اگر گل‌ها بلافاصله پس از باز شدن، چیده شوند، جوانه‌های زایشی جدید به وجود می‌آید. این در حالی است که رطوبت زیاد برایش مضر است و خطر گسترش بیماری‌های قارچی را افزایش می‌دهد.

وی با تاکید بر این‌که ماده موثره گل همیشه‌بهار در خاک‌های فقیر به حداقل می‌رسد، تصریح کرد: روغن‌های ضروری و رنگدانه‌هایی که از گل‌ها استخراج می‌شود، پس از فرآوری به شکل محصولات دارویی به فروش می‌رسد. علاوه بر این، اسانس و رنگ همیشه‌بهار در عطرسازی و صنایع آرایشی کاربرد دارد، ولی خواص دارویی آن از اهمیت بیشتری برخوردار است.

اسماعیلی تصریح کرد: گل‌های همیشه‌بهار معرق قوی بوده و برای تصفیه کردن خون، رفع تشنج، رفع اختلالات کبدی، کاهش فشارخون، دفع انگل، تقویت اعصاب و معده و رقت خون استفاده می‌شود. همچنین، دم کرده آن تاثیر زیادی برای رفع اختلالات کبدی و ترشحات صفراوی دارد.

این کارشناس کشاورزی خاطرنشان کرد: کاشت نشاء جوان همیشه‌بهار از اوایل فروردین تا اوایل اردیبهشت انجام می‌گیرد. البته کاشت بذر در شیارهایی به عمق سه و با فاصله 40 سانتی‌متر نیز روش دیگری است که می‌تواند فصل بهار را میزبان گل‌های زیبای همیشه‌بهار بکند.

به گزارش ایسنا، برگ‌ها و گلبرگ‌های این گیاه مصرف خوراکی دارد، اما عصاره حاصل از آن را نباید به مدت طولانی و در دز بالا مصرف کرد؛ چراکه مانند مسکن عمل کرده و فشارخون را پایین می‌آورد. از این‌رو، مصرف همیشه‌بهار با داروهای مسکن توصیه نمی‌شود. همچنین بهتر است زنان باردار قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنند.

بهار را میزبان گل «همیشه ‌بهار» کنیم
بهار را میزبان گل «همیشه ‌بهار» کنیم

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.