فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰         
  

خبرگزاري آريا- معاون امورشهري و محيط زيست شهرداري منطقه 15 از پيشرفت 95 درصدي در اجراي عمليات هرس زمستانه درختان و درختچه هاي اين منطقه خبر داد.

 به گزارش خبرگزاري آريا، رحمان پارسا با اعلام مطلب فوق افزود: اين اقدام از سوي اداره فضاي سبز منطقه و با هدف حفظ تعادل بين شاخه ها و ريشه درختان، ايجاد شرايط مطلوب براي ورود نور و هواي کافي به تاج درختان جهت رشد و نمو مناسب از 15 آذر شروع شده و تا پايان بهمن ماه به اتمام مي رسد.

وي با اشاره به اينکه عمليات هرس درختان همه ساله در فصل زمستان به منظور جوان سازي درختان و افزايش توليد شاخه هاي جديد و  فرم دهي گياهان و همچنين حذف شاخه هاي خشک و زايد انجام مي شود افزود: علت اجراي اين عمليات در فصل زمستان، راحتتر بريده شدن شاخه ها به دليل عدم داشتن پوشش گياهي و کمتر آسيب ديدن آنها به جهت عدم فعاليت زيستي است.

معاون امورشهري و محيط زيست منطقه با اشاره به اهميت اجراي هرس براي تقويت و بهبود رشد گياهان و رسيدگي به فضاي سبز منطقه يادآور شد: هرس درختان در حاشيه هاي معابر، بلوارها و بوستان ها انجام مي شود .

وي خاطر نشان کرد: 16 اکيپ در سطح منطقه ( هر يک از نواحي هشتگانه دو اکيپ) در حال فعاليت هستند و در اين اقدام تمام گونه هاي گياهي نظير نارون، بيد، توت، اکاليپتوس، صنوبر و ... که نياز به هرس دارند، هرس مي شوند.

95 درصد درختان هرس زمستانه شدند
95 درصد درختان هرس زمستانه شدند

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.