فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران اعلام کرد بخش وسیعی از خدمات و اقدامات مرتبط با فضای سبز مربوط به نیمه دوم سال(پائیز و زمستان) است.
علی محمد مختاری اظهار داشت: برای بعضی از شهروندان ممکن است این تصور بوجود آید که حجم عمده فعالیت های فضای سبز مربوط به بهار و تابستان است، در حالی که بخش وسیعی از خدمات و اقدامات مرتبط با فضای سبز در نیمه دوم سال از جمله فصل زمستان صورت می گیرد .

مختاری با اشاره به فعالیت های دست اندرکاران فضای سبز شهرداری طی فصل سرما گفت: هر سال طی فصل سرما عملیات نگهداری زمستانی گیاهان از جمله باز پیرایی درختان و درختچه ها ، برف روبی شاخه های درختان و محافظت از پیازها و نشاهای فصلی کاشته شده با پوشاندن سطح کاشت آنها با لایه های مالچ انجام می پذیرد.


وی افزود: حذف شاخه های خشک و بیمار، جمع آوری بقایای گیاهی و بوته های آلوده و خارج نمودن از محیط شهر برای جلوگیری از انتشار آفت و بیماری ، جمع آوری برگ های سالم خزان شده بین شاخه ها و پای درختان و دفن آن ها جهت تولید کمپوست ، زیر و رو کردن و کوددهی خاک ، اقدامات لازم جهت حذف پیامدهای نمک پاشی در زمستان و تعمیر و تجهیز شبکه و سیستم های آبیاری دیگر اقداماتی است که در فصل سرما برای محافظت از فضای سبز انجام می شود.

مختاری هدف از این اقدامات را تضمین سلامتی و شادابی گیاهان در فصل های پیش رو دانست و عنوان کرد: یکی از مهمترین فعالیت های فضای سبز در فصل سرما آماده سازی بسترهای جدید کاشت از قبیل گوده زنی و اصلاح خاک برای کاشت در عرصه های نهال کاری درون شهری و برون شهری با شروع فصل کاشت است. 

وی درباره انتخاب گونه های گیاهی کاشته شده در شهر تهران نیز گفت: در این رابطه اصل بر آن است تا انواع درخت ، درختچه و بوته های دائمی انتخابی برای کاشت سازگار با شرایط آب و هوایی و ویژگی های اکولوژیکی منطقه بوده و حداکثر دمای تابستان و حداقل دمای زمستان شهر تهران را به خوبی تحمل کنند . 

مختاری درختان و درختچه های موجود شامل سوزنی برگان ، همیشه سبزها و خزان پذیرها را از جمله گونه هایی دانست که سالهاست در تهران کاشته شده و با شرایط آب و هوای شهر و تغییرات دمای فصل های مختلف سال سازگار شده اند .

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران با عنوان این که گیاهان فصلی کاشته شده نیز به تناسب تغییرفصل بطور مرتب جایگزین می شوند، گفت: به عنوان مثال در فصل پاییز نشاهایی مانند بنفشه و پیازهایی مانند لاله و نرگس در فضای سبزکاشته می شوند که سرمای زمستان را تحمل کرده و در بهار گلدهی خود را آغاز می کنند.
فضای سبز تهران استقبال بهار می رود
فضای سبز تهران استقبال بهار می رود

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.