فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

دولت بهار: بر اساس یافته‌های محققان، ژنی که باعث تلخی خیار می‌شود به از بین بردن و یا ممانعت از رشد سلول‌های سرطانی کمک می‌کند.
  

به گزارش دولت بهار به نقل از جام نیوز، محققان به بررسی بیوشیمیایی 115 ردیف مختلف خیار پرداختند تا بتوانند مسیر اهلی شدن این میوه و دلیل از بین رفتن تلخی آن را کشف کنند.

در این بررسی‌ها آن‌ها قادر به شناسایی نه ژن در ساختار گیاهان خانواده کدوها (Cucurbitacin) شدند که تلخی را در خیار ایجاد می‌کند و این ویژگی می‌تواند بر دو ژن دیگر که از تعویض آن نه ژن در تولید ترکیبات مورد نظر ایجاد می‌شود، اثر بگذارد.


شدت تلخی به‌وسیله دو ژن تعویض‌کننده خوب، کنترل می‌شود که ممکن است این ژن‌ها در برگ یا میوه وجود داشته باشند همانند گیاه خاراگوش (wormwood) که برگ‌های بسیار تلخی دارد. Bl ژن تلخی در برگ و Bt ژن تلخی در میوه را نشان می‌دهد.


بر اساس این پژوهش‌ها، ژن Cucurbitacins قادر به از بین بردن و یا ممانعت از رشد سلول‌های سرطانی نیز هست.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.