فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۸         
  

بسیاری از ما به دلیل اینکه این گیاهان زیبا را در گل فروشی ها میبینیم به طور ناگهانی یکی را می گیریم. چه کسی می تواند مقاومت کند ؟ متأسفانه، وقتی گیاه آسیب می‌بیند، صاحب جدید آنلاین می شود و - اغلب خیلی دیر - به دنبال مشاوره می باشد.بهترین ستراتژی این است که قبل از اینکه گیاه فیکوس لیراتا را به خانه بیاورد، مطالبی را در مورد نیازهای گیاه فیکوس لیراتا بدانید. رایج ترین تهدیدی که سلامت فیکوس لیراتا را تهدید می کند، محیط زیست آن است.
چهار عاملی که فیکوس لیراتای شما را می کشد - فوت و فن های باغبانی
چهار عاملی که فیکوس لیراتای شما را می کشد - فوت و فن های باغبانی

3 عامل محیطی تاثیر گذار بر فیکوس

● نور : به گفته باغبانان دانشگاه فلوریدا ، این گیاه به طور طبیعی در نیمه سایه / نیمه آفتاب یا حتی در آفتاب کامل رشد می کند. به عبارت دیگر گیاه شما نور را دوست دارد . آیا به اندازه کافی نور دریافت می کند ؟● رطوبت: این گیاهان بومی غرب آفریقا هستند و در هوای مرطوب مناطق استوایی رشد می کنند. بسیاری از صاحبان خانه هوای داخل خانه را خشک نگه می دارند. برای مقابله با این عامل محیطی، به سادگی یک مرطوب کننده را در نزدیکی گیاه راه اندازی کنید. ●مهربانی: باور کنید یا نه، گیاهان به کلام گفتاری پاسخ می دهند. دکتر ریچ مارینی، سرپرست باغبانی دانشگاه پن استیت می گوید: شواهدی وجود دارد که نشان می دهد گیاهان به صدا پاسخ می دهند . آزمایش اخیر IKEA این ادعا را تأیید می‌کند و دو گیاه را نشان می‌دهد که ارتباطات کلامی متضادی را از رهگذران دریافت می‌کنند. یکی پژمرده شد (آن که مورد قلدری قرار گرفت) و دیگری شکوفا شد . به مهربانی در خانه متعهد شوید، گیاه شما ، از شما تشکر خواهد کرد.



3 عامل محیطی تاثیر گذار بر فیکوس


قاتل شماره ی دو ، بیماری

وقتی محیط فیکوس لیراتا ایده آل نیست، بیشتر مستعد ابتلا به بیماری است. سه عفونت باکتریایی و هفت عفونت قارچی شناخته شده برای خانواده فیکوس وجود دارد: گال طوقه، لکه برگی سودوموناس و لکه برگی زانتومونوس هر کدام توسط یک باکتری خاص ایجاد می شوند، در حالی که آنتراکنوز، سوختگی بوتریتیس، لکه برگی کورینه اسپورا، لکه برگی میروتسیوم، پوسیدگی ریشه ریزوکتونیا ، پوسیدگی، فیتوفتورا/پیتیوم و بلایت جنوبی نشان دهنده تهدیدات قارچی گیاه شما هستند. علائم بیماری شامل زرد شدن، چروک شدن یا افتادگی برگ ها، لکه های قهوه ای ، ریزش برگ، توقف رشد جدید و در نهایت مرگ است. تا کنون، شایع ترین بیماری فیکوس لیراتا، پوسیدگی ریشه است ، وضعیتی که یکی، برخی از یا حتی همه این علائم را نشان می دهد.



قاتل شماره ی دو ،  بیماری


درمان پوسیدگی ریشه فیکوس لیراتا

برای درمان پوسیدگی ریشه، ابتدا مطمئن شوید که تشخیص شما دقیق است . سپس گیاه خود را از گلدان بیرون بیاورید، ریشه های خیس و تیره را شناسایی کرده و جدا کنید و بگذارید کمی خشک شود. سپس توپ ریشه گیاه خود را در خاک تازه و با زهکشی خوب و گلدانی با سوراخ زهکشی قرار دهید.استفاده از رطوبت سنج به شما کمک می کند بدانید ، گیاه شما چه زمانی تشنه است.اگر گیاه شما هنوز به کمک نیاز دارد از محرک های طبیعی گیاهی‌که ایمنی گیاه شما را تقویت می کند و باعث رشد می شود، استفاده کنید.این محرک رشد زیر نظر میکروبیولوژیست ها و پرورش دهندگان فیکوس لیراتا و گیاه شناسان طراحی شده است. این ماده در برابر قارچ های رایج Pythium، Pphytophthora و شبه قارچ هایی که باعث پوسیدگی ریشه در فیکوس لیراتا می شوند، محافظت می کند. این برای گیاه شما ملایم و بی خطر است و برای استفاده در هر بار آبیاری، همراه با غذای گیاه فیکوس لیراتای شما طراحی شده است .



درمان پوسیدگی ریشه فیکوس لیراتا


قاتل شماره ی سه ، حشرات

تهدید دیگری که برای فیکوس لیراتا شما وجود دارد، هجوم حشرات غیرقابل مشاهده است. ما می گوییم "غیره" زیرا اغلب زمانی که یک مراقب فیکوس از مشکل آگاه می شود، از کنترل خارج شده است. کنه‌های عنکبوتی، شپشک‌های آردآلود و پشه های قارچی رایج‌ترین آفاتی هستند که فیکوس لیراتا را مبتلا می‌کنند. آلودگی هر حشره متفاوت است: کنه‌های عنکبوتی با خوشه‌های ریز زنگ‌رنگ از نقاط با تار ابریشمی مشخص می‌شوند.شپشک های آرد آلود با یک ماده پنبه ای و عسلی خیس ظاهر می شوند. پشه های قارچی می توانند کاملاً نامرئی باشند یا وقتی شما یا یکی از اعضای خانواده از آنجا عبور می کنید خود را در ابری از دسته های شبیه به مگس میوه نشان دهند. خبر خوب این است که گزینه های درمانی برای این آفات به طور کلی ساده و موثر هستند.استفاده از کارت های زرد ،اطراف گیاه و صابون های حشره کش در مبارزه با این آفات موثر هست.



قاتل شماره ی سه  ، حشرات


قاتل شماره ی چهار ، تصحیح بیش از حد سه مشکل فوق ( شست سیاه )

متأسفانه، توجه محبت آمیز خود مراقبی ، اغلب فیکوس لیراتای شما را می کشد. دلیلش این است که وقتی یکی از سه مشکل فوق آشکار می‌شود، انسان‌ها (مخصوصاً ما گیاه‌دوستان) تمایل زیادی به درمان مشکل داریم. در اینجا چند مورد از رایج ترین نمونه ها آورده شده است: • آبیاری بیش از حد، تلاش برای مرطوب نگه داشتن خاک از ترس تشنگی گیاه. •تغییرات شدید محیطی، مانند انتقال یک گیاه از گوشه تاریک مستقیماً به نور مستقیم خورشید یا آوردن یک گیاه از یک گلخانه مرطوب به خانه خشک و تحت کنترل آب و هوا. • ریشه کنی بیش از حد حشرات. یافتن حشرات می تواند ناراحت کننده باشد و بسیاری از مراقبان فیکوس در درمان این مشکل زیاده روی می کنند. درمان بیش از حد آفات می تواند به اندازه خود آلودگی برای گیاه مضر باشد. تا به حال، شما باید دقیقا بدانید چه چیزی به گیاه آپارتمانی مورد علاقه شما آسیب می رساند. تشخیص ، اولین قدم برای اصلاح مشکل و جلوگیری از عود مجدد در آینده است. گام بعدی این است که دقیقاً یاد بگیرید چگونه با هر مشکلی رفتار کنید و محیط فیکوس لیراتای خود را بهبود بخشید تا آنچه را که برای مبارزه با کمبود ها، بیماری و حشرات به طور طبیعی به تنهایی نیاز دارد، داشته باشد.



قاتل شماره ی چهار ، تصحیح بیش از حد سه مشکل فوق ( شست سیاه )
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.