فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۸         
  

از سال 2014، زمانی که سیستم های هیدروپونیک متولد شد، نوآوری های تکنولوژیکی در توسعه گزینه های جدید برای سیستم های کشت هیدروپونیک به وجود آمد ، امروزه بیش از حد واضح است که استفاده از Spacers برای حمایت از کیسه های بستر بر روی ناودان های سطح خاک در محصولات هیدروپونیک، به دستیابی به عملکرد بهتر در محصولات کمک می کند.
سیستم رشد ناودانی محصولات هیدروپونیک - فوت و فن های باغبانی
سیستم رشد ناودانی محصولات هیدروپونیک - فوت و فن های باغبانی

اولین مزیت سیستم رشد ناودانی

سیستم رشد ناودانی تکیه گاه محکمی برای قرار دادن کیسه های بستر فراهم می کند و جریان بهینه زهکشی را در زیر فراهم می کند. از خروج ریشه ها از کیسه بستر و تماس با جریان زهکشی جلوگیری می کند. تجمع رطوبت را در زیر لایه به حداکثر می رساند و امکان زهکشی کارآمد را فراهم می کند. بنابراین، به جلوگیری از تشکیل جلبک ها، قارچ ها و تکثیر بیماری های ریشه و سرایت در بین گیاهان کمک می کند. هوادهی بین کیسه بستر و جریان زهکشی افزایش می یابد. در نتیجه، Spacer امکان صرفه جویی در استفاده از کودها، محصولات بهداشتی گیاهی و حتی نیروی کار را فراهم می کند ( کاهش کار برش ریشه ها که از کیسه بیرون می آیند، یا کیسه های بارگیری، یا باز کردن زهکش های بیشتر در کیسه ها و غیره ). در نتیجه اسپیسر به کاهش کمتر گیاه در طول چرخه تولید کمک می کند و به گسترش چرخه و در نتیجه افزایش تولید در کیفیت و کمیت کمک می کند.



اولین مزیت سیستم رشد ناودانی


سیستم ناودانی مرتفع

گام بعدی این بود که تمام این مزایای حاصل از استفاده از Spacer در سیستم‌های ناودانی سطح خاک هیدروپونیک را به سیستم‌های ناودانی مرتفع رساند. مزیت بزرگ سیستم ناودان مرتفع این است که اجازه می دهد هوا در زیر همه گیاهان جریان یابد. با قرار دادن اسپیسر در بالای یک ناودان مرتفع، تمام مزایای اسپیسر به مزایای سیستم مرتفع اضافه می شود.نتایج بسیار خوبی که به دست آمد، اولین نسخه از سیستم ناودان بالا را که قبلاً یک Spacer را در طراحی خود گنجانده بود، به بازار آورد. یک پایه شبکه فلزی استفاده شد که روی آن یک ناودان پلی پروپیلن قرار داده شد و سیستم با اسپیسر تاج گذاری شد. به این ترتیب، تمام مزایای Spacer و تمام مزایای یک سیستم بالا در یک سیستم ترکیب شد.



سیستم ناودانی مرتفع


HS Evolution

HS Evolution یک سیستم ناودان مرتفع است که انقلابی در سیستم‌های رشد هیدروپونیک ایجاد می‌کند، زیرا با ادغام در طراحی آن یک Spacer بر روی یک ناودان فلزی و آمالگام در یک سیستم واحد، تمام مزایای Spacer، همراه با مزایای سیستم بالا، و این بار روی یک ناودان فلزی که آن را قوی تر می کند: سیستم رشد HS Evolution هوادهی بیشتری را بین بستر و ناودانی که از طریق آن آب زهکشی جریان دارد، فراهم می کند. از خروج ریشه ها از کیسه و تماس با آب زهکشی جلوگیری می کند و گردش و جریان آن را بهبود می بخشد و در عین حال از تجمع رطوبت در زیر آن جلوگیری می کند. باعث رشد بهتر ریشه در طول چرخه می شود. گیاهان در پایان چرخه طولانی با قدرت بیشتری وارد می شوند و گیاهان کمتری در طول چرخه طولانی از بین می روند. از تکثیر بیماری‌های ریشه جلوگیری می‌کند و به طولانی‌تر شدن چرخه‌های تولید و به دست آوردن محصول بهتر امکان‌پذیر می‌شود.



HS Evolution


محصولات مورد استفاده در سیستم رشد ناودانی مرتفع

یکی دیگر از مزایای بزرگ سیستم رشد HS Evolution این است که بسیار متنوع است و بسته به نوع پشتیبانی شما می تواند کاربردهای متفاوتی داشته باشد. بنابراین، می توان آن را در محصولات سبزیجات، با پشتیبانی از کف قابل تنظیم ارتفاع استفاده کرد. همچنین می توان از آن در محصولات توت فرنگی، در صورت قرار دادن تکیه گاه های لوله مانند، برای بالا بردن ناودان ها تا ارتفاع 1 متر استفاده کرد. به همین ترتیب، در صورت استفاده از قلاب، کشش و کابل، می توان آن را به ساختار گلخانه آویزان کرد. علاوه بر این، سیستم رشد HS Evolution ، در نسخه آویزان خود، می‌تواند مبنایی برای سیستم‌های پرورش توت فرنگی متحرک باشد ، شامل سیستم نوسانی و سیستم بالابر.



محصولات مورد استفاده در سیستم رشد ناودانی مرتفع
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.