فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۸         
  

گل جعفری از گل های مورد علاقه کشاورزان است. به غیر از شکوفه های شاد و درخشان، گل جعفری یک دافع آفات طبیعی است. با انواع گل جعفری آشنا شوید و این گل های زیبا را امتحان کنید.
انواع گل جعفری - فوت و فن های باغبانی
انواع گل جعفری - فوت و فن های باغبانی

گل جعفری آفریقایی ( گل درشت )

گل جعفری آفریقایی بزرگتر از بسیاری از گونه هااست ، گل ها رنگ های درخشان فراوانی تولید می کنن. برخلاف نامش، این گونه از مکزیک سرچشمه می گیرد ، علاوه بر این، این نوع گل خوراکی در رنگ های زرد و نارنجی با ته رنگ قرمز وجود دارد. این گیاه در از بین بردن نماتدهای ریشه نیز خوب است.



گل جعفری آفریقایی ( گل درشت )


گل جعفری فرانسوی ( پاکوتاه مینیاتوری )

این رقم بیشتر معطر است و به عنوان دفع آفات مورد استفاده قرار می گیرد. این گیاه اگرچه طبیعتی کوتوله دارد، اما از ساقه بنفش خود یک گل دوتایی رشد می کند. به دلیل رنگ های خیره کننده طبیعی از گل ها به عنوان رنگ طبیعی استفاده می شود. این موضوع و استفاده از این تنوع به عنوان ادویه در غذاهای گرجستانی باعث برجسته شدن گل جعفری فرانسوی شده است.



گل جعفری فرانسوی ( پاکوتاه مینیاتوری )


گل جعفری مکزیکی

تاجته لوسیدا که با نام‌های زیادی مانند ترخون اسپانیایی، گل جعفری معطر، گل جعفری نعناعی و غیره شناخته می‌شود، به دلیل فواید دارویی آن محبوب شده است.



گل جعفری مکزیکی


گل جعفری طلایی

گل های مسطح و دیزی مانند این گونه گل جعفری را از بقیه متمایز می کند. گل ها در مناطق گرمسیری فرآوری شده و به دافع پشه های قوی تبدیل می شوند.این گونه از گل جعفری بیشترین طعم را دارد، چه به صورت تازه در سالاد مصرف شود و چه به صورت خشک شده به عنوان ادویه.



گل جعفری طلایی


محل کاشت گل جعفری

گل جعفری برای پرورش در آفتاب کامل است. بنابراین، محلی را انتخاب کنید که حداقل 6 تا 8 ساعت در معرض نور خورشید باشد. اکثر گونه ها حتی به خشکی نیز مقاوم هستند. اگرچه گل جعفری می تواند تقریباً در هر نوع خاکی رشد کند، اما خاک های شنی با زهکشی خوب به گل شما کمک می کنند. علاوه بر این، برای ترویج گل های سالم، مطمئن شوید که خاک شما بیش،از اندازه با مواد مغذی بارور نشده باشد.



محل کاشت گل جعفری


تکثیر گل جعفری

گل همیشه بهار به راحتی از بذر ها به ویژه گونه های فرانسوی رشد می کند. با مرطوب کردن خاک شروع کنید. بذرها را به عمق 2.5 سانتیمتر بکارید. بذرها در هوای گرم به سرعت جوانه می زنند، بنابراین مطمئن شوید که کاشت بذر را فقط هفته ها پس از آخرین یخبندان شروع کنید. اگر تصمیم گرفتید با نشا شروع کنید ، قبل و بعد از کاشت گیاه خود را کاملاً آبیاری کنید. این برای اطمینان از ذخیره آب در گیاهان جوان است. گزینه دیگر این است که از قلمه های ساقه شروع کنید. ساقه هایی را انتخاب کنید که هنوز شروع به گل دادن نکرده اند. ساقه را با استفاده از قیچی تمیز برش دهید. بیشتر برگ ها را جدا کنید، به جز 2-3 برگ. انتهای پایین ساقه را به هورمون های ریشه زایی آغشته کنید. قلمه را به عمق 5 سانتیمتر در خاک فرو کنید. به طور کامل آب دهید. همچنین می توانید برای حفظ رطوبت، گیاهان جدید را با کیسه های پلاستیکی بپوشانید.



تکثیر گل  جعفری
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.