فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۱/۲۸         
  

برای کاشت کدو تنبل در گلدان شما میتوایند هم بذر و هم نشاء رو در گلدان پرورش دهید برای کاشت بذر به این شکل عمل کنید: بعد از تهیه ی بذر مناسب، گلدان بزرگی انتخاب کنید و با استفاده از خاک سبک که میتونه ترکیبی از خاک باغچه+ پرلیت و پیت ماس + ورمی کمپوست تا پنج سانتی متر بالایی گلدان را پر کنید وسپس بذر را روی خاک قرار دهید.
نحوه ی پرورش کدو حلوایی در گلدان - فوت و فن های باغبانی
نحوه ی پرورش کدو حلوایی در گلدان - فوت و فن های باغبانی

برای کاشت کدو حلوایی در گلدان شما میتوایند هم بذر و هم نشاء رو در گلدان پرورش دهید برای کاشت بذر به این شکل عمل کنید: بعد از تهیه ی بذر مناسب، گلدان بزرگی انتخاب کنید و با استفاده از خاک سبک که میتونه ترکیبی از خاک باغچه+ پرلیت و پیت ماس + ورمی کمپوست تا پنج سانتی متر بالایی گلدان را پر کنید وسپس بذر را روی خاک قرار دهید.



نحوه ی پرورش کدو حلوایی در گلدان


بهتر است برای هر گلدان 1 الی 2 عدد بذر بکارید و بعد از رشد یکی از نشا ها را به گلدان جدید منتقل کنید و با استفاده از خاک سبک روی بذرها را بچوشانید و سپس خاک را با آبپاش آبیاری کنید و پشت پنجره قرار دهید البته برای بالا رفتن سرعت جوانه زنی میتونید از نایلون هم برای روی گلدان استفاده کنید.



نحوه ی پرورش کدو حلوایی در گلدان


روش بعدی استفاده از نشا هست که شما باید گلدانی با خاک مناسب انتخاب کنید و در هر گلدان یک نشا قرار داده و رطوبت بالا برایش فراهم کنید که عمل ریشه دهی و عادت کردن خاک مکان جدید اتفاق بیوفتد.



نحوه ی پرورش کدو حلوایی در گلدان


گیاه کدو حلوایی به آب زیادی احتیاج دارد. خاک گلدان باید همیشه مرطوب باشد. بنابراین سعی کنید از خشک شدن خاک، جلوگیری کنید. اما مراقب باشید که آبیاری را از حد انجام نشود چون در این صورت ریشه و برگ گیاه پوسیده می شود.



نحوه ی پرورش کدو حلوایی در گلدان


محلی با نور زیاد و ترجیحا مستقیم را برای نگهداری انتخاب کنید.برای دادن کود به پای گیاه، باید صبر کنید تا اولین شکوفه ها ظاهر شوند و سپس از کودهای ارگانیک استفاده کنید.



نحوه ی پرورش کدو حلوایی در گلدان
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.