فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

هنگامی که دمای هوا بین 15 تا 30 درجه باشد.‎‎بین ساعت 9 تا 10 صبح و یا بین ساعت 6 تا 7 عصر بهترین زمان جهت عملیات محلول پاشی(کود یا سم) می باشد.بدلیل اینکه کود یا سموم از طریق سیستم آوندی(منافذ و روزنه های برگ و ساقه) می توانند جذب گیاه یا درخت بشوند به خصوص سموم سیستمیک نیاز هست که جهت افزایش بازدهی و جذب حداکثری سم یا کود زمان و فرصت مناسب در نظر گرفته شود تا با تابش شدید آفتاب یا هوای داغ قبل از جذب مناسب کود یا سم تبخیر سریع ذرات محلول کود یا سم انجام نشود.
بهترین زمان برای سم پاشی و کود پاشی درختان  - فوت و فن های باغبانی
بهترین زمان برای سم پاشی و کود پاشی درختان  - فوت و فن های باغبانی

سم پاشی زمانی انجام شود که رطوبت کافی در دسترس ریشه ها باشد.تا به هنگام جذب کود یا سموم از طریق سیستم آوندی(منافذ و روزنه های برگ و ساقه) انتقال مناسبی از طریق گردش شیره در سطح کامل گیاه یا درخت(برگ،ساقه،شاخه،ریشه) صورت بگیرد. بنابراین 1 یا 2 روز قبل و یا بعد از آبیاری زمان مناسبی برای عملیات سمپاشی و یا کوددهی می باشد.



بهترین زمان برای سم پاشی و کود پاشی درختان


قبل از کوددهی و یا سمپاشی بر اساس خاصیت و شرایط جذب کود یا سم هواشناسی منطقه بررسی نمایید که حداقل 24 و یا 48 ساعت بعد از عملیات سمپاشی و یا کوددهی بارندگی نباشد. برای جذب مناسب تر ، چسبندگی و سطح پاشش محلول بصورت یکدست از محلول صابون(مویان-سورفاکتانت) استفاده کنید.



بهترین زمان برای سم پاشی و کود پاشی درختان


سرعت باد کمتر از 3 کیلومتر در ساعت یا بیشتر از 15 کیلومتر در ساعت در زمان سمپاشی ممکن است به معنای از بین رفتن سموم از طریق رانش یا تبخیر باشد. انتخاب وزش باد مناسب در محصولاتی نظیر گندم، احتمالاً ایده جالبی است اما وزش باد در سمپاشی درختان موجب می شود تا سموم غیر موثر، به مناطق غیر هدف پاشیده شود و جذب کامل توسط درختان صورت نگیرد. بنابراین بهترین زمان سمپاشی انتخاب یک روز خنک، بدون وزش باد و بارندگی است.



بهترین زمان برای سم پاشی و کود پاشی درختان
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.