فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۱/۲۸         
  

آویشن را می توان در بهار یا پاییز تقسیم کرد. برخی اوقات می گویم که بهار بهترین زمان است ، با آب و هوای گرمتر و روزهای طولانی تر برای گیاهان تقسیم بندی شده است کمک می کند تا رشد کند ، اما من با تقسیم بندی پاییزی نتایج خوبی دارم زیرا تمام زمین را برای استراحت و ریشه ریختن قبل از شروع فصل رشد دارند.
نحوه ی تکثیر گیاه آویشن - فوت و فن های باغبانی
نحوه ی تکثیر گیاه آویشن - فوت و فن های باغبانی

نحوه ی تکثیر گیاه آویشن

آویشن را می توان در بهار یا پاییز تقسیم کرد. گرچه بهار بهترین زمان است و آب و هوای گرمتر و روزهای طولانی تر برای تقسیم گیاهان مناسب تر است و کمک می کند تا رشد بهتری داشته باشند، اما تقسیم بوته در پاییز نیز نتایج خوبی داده است.



نحوه ی تکثیر گیاه آویشن


نحوه ی تکثیر گیاه آویشن

برای تقسیم آویشن ، کل گیاه را از خاک خارج کرده و به چند قسمت تقسیم کنید. اگر گیاه تمایل به جدا شدن در دست شما ندارد ، از دو چنگال پشت به پشت استفاده کنید تا آن را به چند بخش تنظیم کنید. ارزش این روش تکثیر این است که شاخ و برگ های اضافه ی گیاه را کاهش می دهد و گیاه مادر تا زمان استقرار در مکان جدید آب کافی دارد‌ سپس به سادگی تقسیمات خود را در جایی که می خواهید دوباره رشد کند ، بکارید.



نحوه ی تکثیر گیاه آویشن


نحوه ی تکثیر گیاه آویشن

روش دیگر تکثیر ،قلمه های چوب نرم است.قلمه را می توان با موفقیت از بهار تا تابستان برداشت. ظروف خود را آماده کنید - مخلوط کمپوست گلدان و شن و ماسه 50:50 به خوبی کار می کند. سپس شاخه هایی انتخاب کنید سالم به نظر برسند و گل ندهند. با استفاده از یک چاقوی تیز ، برشی به طول 5-10 سانتی متر درست زیر گره (نقطه ای که برگها از ساقه جوانه می زنند) را انجام دهید. برگ ها را از نیمه پایین هر قلمه بچینید. حالا با یک مداد یک سوراخ در محیط رشد ایجاد کنید و قلمه را داخل آن قرار دهید تا نیمه دیگر برگها در سطح بالا بماند.



نحوه ی تکثیر گیاه آویشن


نحوه ی تکثیر گیاه آویشن

یک کیسه پلاستیکی شفاف را روی گلدان بگذارید تا یک محیط مرطوب ایجاد شود. برای نگه داشتن آن می توانید از یک نوار الاستیک استفاده کنید. روکش را روزانه بردارید تا هوای تازه وارد شود. قلمه های خود را در خارج از تابش مستقیم آفتاب قرار دهید و خاک گلدان را مرطوب نگه دارید. چند هفته طول می کشد تا ریشه تشکیل شود. وقتی شاهد رشد جدید بودید ، قلمه ها را در گلدان دیگری بکارید.



نحوه ی تکثیر گیاه آویشن
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.