فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵         
  

سیب زمینی های سالمی انتخاب کنید و در جای خنک و تاریک قرار دهید تا جوانه ها ظاهر شوند.کابینت یا کمد می تواند جای مناسبی باشد.آنها را در کارتون تخم مرغ یا در ظرفی دیگر نگه دارید و هر روز برای مشاهده جوانه ها، آنها ر ا چک کنید.
نحوه ی کاشت سیب زمینی در گلدان - فوت و فن های باغبانی
نحوه ی کاشت سیب زمینی در گلدان - فوت و فن های باغبانی

اگر سیب زمینی جوانه زده بزرگ هست آن را به قسمت های کوچک برش بزنید فقط توجه داشته باشید که روی هر قسمت حتما جوانه ها وجود داشته باشند و سعی کنید سیب زمینی های برش خورده را به مدت ۲۴ ساعت در یک محیط تاریک قرار دهید و سپس به خاک منتقل کنید.



نحوه ی کاشت سیب زمینی در گلدان


گلدان بزرگی انتخاب کنید ،ته گلدان خود را با تکه های کوزه شکسته(ازجنس خاک رس) یا سنگ ریزه بپوشانید. این مواد به فرآیند زهکشی کمک می کنند تا آب خارج شود و مانع ازماندن بیش از حد آب درون خاک می شوند.گلدان را با خاک ماسه‌ای به همراه خاک برگ و خاک باغچه و مقدار کمی ورمیکمپوست پر کنید.



نحوه ی کاشت سیب زمینی در گلدان


سیب زمینی های خود را در گلدان بگذارید.جوانه ها باید به سمت بالا قرار گیرند. غده ها را در فاصله های مساوی قرار دهید و گلدان را شلوغ نکنید.به عنوان یک راهنمایی کلی، یک گلدانی به قطر 30 سانتی متر فقط باید حاوی 3 بذر سیب زمینی باشد.روی غده ها را با ۱۰ تا ۱۳ سانتیمتر خاک بپوشانید و خاک را مرطوب کنید.



نحوه ی کاشت سیب زمینی در گلدان


سیب زمینی خود را در ناحیه ای قرار دهید که کمی در نورخورشید و کمی در سایه باشد. سیب زمینی ها به نور خورشید کمی نیاز دارند، و نبایددر مدت زمان طولانی ، در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرند.چند هفته بعد از گلدهی، خاک اطراف گیاه را زیر و رو کنید. اولین سیب زمینی ها در این زمان آماده می شوند و شما می توانید آنها را از ریشه جدا کنید.زمانی که حداقل اندازه یک تخم مرغ شد ،آماده برداشت است، اما شما باید هر یک از آنها را از خاک بیرون بکشید و رنگ آن را قبل از برداشت آن بررسی کنید. سیب زمینی سبز نابالغ و سمی است.



نحوه ی کاشت سیب زمینی در گلدان
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.