فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

زرد شدن برگ های لیندا به خصوص برگ های قدیمی به خاطر کمبود مواد مغذی در خاک رخ می دهد. در این صورت می‌توانید از کودهای کامل مخصوص گیاهان آپارتمانی استفاده نمود.در مخلوط خاک لیمونی ليندا، از پيت ماس و هوموس نیز استفاده شود. اين مخلوط برای رشد گياه ارزش تغذيه‌‌ای بالایی دارد.
علت زرد و خشک شدن برگ های لیندا - فوت و فن های باغبانی
علت زرد و خشک شدن برگ های لیندا - فوت و فن های باغبانی

در مورد انتخاب مکان مناسب برای لیندا دقت کافی داشته باشید.جایی را انتخاب كنيد كه نور متوسطی داشته باشد. نور خيلی زياد برگ‌هايش را مي سوزاند و نور كم هم برگ‌ها را زرد و رنگ‌پريده می‌كند.



علت زرد و خشک شدن برگ های لیندا


گاهی مشاهده می شود نوک و حاشيه برگ‌ها قهوه‌ای و خشک می شوند،اگر فقط نوک برگ آسيب ديده و قهوه‌ای شده باشد و حاشيه‌ها هنوز سبزرنگ‌اند، علت هوای خشك يا صدمه ناشی از برخورد شئ مكانيكی با گياه است. اما حاشيه‌های زرد و قهوه‌ای علت‌های دیگری دارند؛ ازجمله اينكه در آبياری دقت نشده و آب بيش از اندازه يا كمتر از حد مجاز داده شده است، گاهی هم درجه حرارت كم يا نور كم می تواند اين عوارض را داشته باشد.



علت زرد و خشک شدن برگ های لیندا


در صورتی که گیاه شما با مشکل خشکی برگ مواجه شد ابتدا آن را به محیطی با نور متوسط انتقال دهید پس از آن می‌توانید از راه غبار پاشی خشکی هوای محیط آن را تامین کنید و مراقب باشید قطرات آب در قسمت مرکز گیاه جمع نشود علاوه بر آن می توانید با ساختن جزیره و یا با استفاده از دستگاه بخور رطوبت مورد نیاز این گیاه را برای گیاه را فراهم کنید.



علت زرد و خشک شدن برگ های لیندا
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.