فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

کلم پیچ تقریباً کلمی زمستانه است و مقاومت خوبی نسبت به سرما دارد. علاوه بر کاشت در فصل بهار مناسب برای کاشت پاییزه نیز می‌باشد.کاشت پاییزه یا زمستانه به معنای کاشت بذر در سرمای زمستان نیست بلکه قابل برداشت در زمستان است، به این معنا که بذرها را قبل از پاییز و قبل از اواخر تابستان با توجه به دمای کاشت محیط شما کشت نمایید به طوری که دوره ی بلوغ و برداشت آن در فصل سرما باشد.
کاشت کلم در پاییز - فوت و فن های باغبانی
کاشت کلم در پاییز - فوت و فن های باغبانی

گلدانی که برای کاشت کلم پیچ استفاده می شود حداقل باید 30 سانتی متر ارتفاع و 45 سانتی متر قطر داشته باشد. اطمینان حاصل کنید که گلدان به اندازه کافی سوراخ زهکشی داشته باشد. از یک خاک غنی با زهکشی خوب برای کاشت کلم استفاده کنید. کلم پیچ حدودا 95 روز پس از کاشت قابل برداشت است.



کاشت کلم در پاییز


بذرها را قبل از کاشت ۲۴ ساعت خیس کنید. خاکی که بذر در آن کاشته می‌شود باید استریل و تمیز باشد. خاک را در ظرف کاشت بریزید بعد از آبیاری کامل بذرها را در عمق ۶ تا ۱۰ میلیمتر قرار دهید و روی آن را با خاک بپوشانید، سپس مجدد به آرامی آبیاری کنید.



کاشت کلم در پاییز


تا زمان جوانه‌زنی بذر سطح خاک مورد کشت را مرطوب نگه دارید، که پس از گذشت ۱۰ تا ۱۴ روز بذر گیاه جوانه می‌زند و شروع به رشد می‌کند.هنگامی که بذر جوانه زد و رشد کرد و به ارتفاع ۱۰ سانتیمتر رسید، بعد از این دوره هنگامی که پای بوته خشک شد آبیاری انجام شود. هنگام آبیاری برگ‌های کلم خیس نشود و آبیاری همیشه از پایین انجام شود.



کاشت کلم در پاییز


آفتاب کامل تا سایه جزیی برای کلم پیچ مناسب می باشد. کلم پیچ در میانگین دمای روزانه 15 درجه سانتی گراد به خوبی رشد می کند.هفته ای یک بار از کودهای متعادل با مقادیر یکسان پتاسیم،نیتروژن،فسفر استفاده شود. در صورتی که به گلدان کلسیم و منیزیم هم داده شود، کلم پیچ رشد خوبی خواهد داشت.



کاشت کلم در پاییز
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.