فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۱/۲۸         
  

برگ های سوزنی برگان در پاییز در قسمت نزدیک به ساقه شروع به زرد شدن می کنند تا با ریختن برگ های قدیمی از برگ های جدید استقبال کنند. این اتفاق بعد از فصل تابستان و به آرامی طی چند ماه می افتد و برگ های جدید بلافاصله جای برگ های قدیمی را می گیرند، به همین خاطر شما هیچ وقت شاخه های این درختان را خالی از سوزن ها نمی بینید. حتی گاها متوجه این تغییرات نمی شوید.
علت تغییر رنگ برگ سوزنی برگان - فوت و فن های باغبانی
علت تغییر رنگ برگ سوزنی برگان - فوت و فن های باغبانی

پایین آمدن دمای محیط و سرمای زیر صفر، ریسک سرمازدگی سلولی را برای برگ‌های سوزنی همیشه سبز به همراه دارد و ممکن است رنک برگ ها به قهوه ای متمایل شود و سپس با گرم شدن هوا و فرا رسیدن بهار رویش برگ های سبز مجددا آغاز شود‌.



علت تغییر رنگ برگ سوزنی برگان


همان طور که اشاره شد برگ های سوزنی درخت کاج به طور فصلی ممکن است زرد شده و بریزند که این مساله طبیعی است. اما گاهی برگ های جوان به سرعت زرد شده و بعدا قهوه ای می شوند که می تواند نشانه ی وجود بیماری باشد.



علت تغییر رنگ برگ سوزنی برگان


بیماری های قارچی، آبیاری بیش از اندازه و یا کم و یا حتی کمبود نور آفتاب از دیگر نشانه های تغییر رنگ ها می باشد.از بیماری های رایج کاج، پوسیدگی ریشه است که در اثر آبیاری بیش از اندازه به وجود می آید.استفاده از سم کوپر اکسی کلراید یا ترکیبات مس همراه با اسید هیومیک در درمان موثر است.ضمنا استفاده از کود های ازته و همچنین آب زیاد شدت بیماری را بیشتر میکند، بنابراین باید آبیاری کنترل شود و در صورت لزوم استفاده از کود حتما از کودهای سولفاته استفاده شود.



علت تغییر رنگ برگ سوزنی برگان
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.