فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

از آنجا که ریشه های این گل زیبا بسیار ظریف هستند بهتر است تعویض گلدان هر یک سال یکبار انجام گیرد. همچنین بهتر است گلدان شما بیش از اندازه بزرگ نباشد تا انرژی گیاه صرف گل دادن شود. با هر بار تعویض گلدان حتما از خاک و ترکیب تازه نیز استفاده کنید.
چگونه و چه زمانی گلدان بنفشه آفریقایی را تعویض کنیم؟ - فوت و فن های باغبانی
چگونه و چه زمانی گلدان بنفشه آفریقایی را تعویض کنیم؟ - فوت و فن های باغبانی

پیشنهاد می شود از گلدان های پلاستیکی استفاده کنید تا گیاه از نوسانات دمایی که گلدان های سرامیکی یا سفالی ایجاد می کنند محفوظ بماند.



چگونه و چه زمانی گلدان بنفشه آفریقایی را تعویض کنیم؟


بنفشه آفریقایی خود را از پایه زیر پایین ترین مجموعه برگ ها بگیرید و به آرامی بالا بکشید.برگ های آسیب دیده و پیر را جدا کنید.گل ها را نیز جدا کنید اگرچه این کار مانع گل دهی می شود ولی کمک می کند پس از تعویض انرژی گیاه فقط صرف ریشه زایی و برگ دهی شود.



چگونه و چه زمانی گلدان بنفشه آفریقایی را تعویض کنیم؟


بنفشه آفریقایی نیازمند یک خاک نسبتا اسیدی می باشد. محیط کشت نیز باید استریل باشد. برای این منظور ترکیب های مختلفی مخصوص بنفشه آفریقایی تولید شده است. یکی از ترکیب های رایج استفاده از پیت ماس و پرلیت یا کوکوپیت و پرلیت می باشد. بدین صورت که 60 درصد پیت ماس و 40 درصد پرلیت باشد. این ترکیب هم بهداشتی تر است و هم به دلیل زهکشی قوی باعث می شود ریشه گیاه به خوبی اکسیژن دریافت کند.



چگونه و چه زمانی گلدان بنفشه آفریقایی را تعویض کنیم؟
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.