فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

اگر میخواهید هرس رز را در پاییز انجام دهید بهتر است پس از پایان گل دهی و نزدیک شدن به اواخر پاییز هرس را انجام دهید.زمانى بايد به اين كار اقدام كنيد كه درختچه رز در خواب زمستانه به سر مى برد. نگاهى به شاخه هايش بيندازيد, در حالت خواب شاخه ها بدون برگ و فاقد گل يا غنچه اند.
هرس رز در پاییز - فوت و فن های باغبانی
هرس رز در پاییز - فوت و فن های باغبانی

اگر هدف از هرس شاخه هاى بريده ،گرفتن قلمه است بهتر است در آخر پاييز هرس شود تا شاخه هاى بريده را به داخلى ساختمان برده و آنها را قلمه بزنيم, در اين حالت به هرس بلند اقدام مى كنيم.



هرس رز در پاییز


از قيچى باغبانى استفاده كنيد و با شمارش بندهاى روى شاخه ها دست به كار شويد.در هر شاخه تعدادى از بندها را نگه داشته و شاخه را قطع كنيد. در شاخه هاى بلند, عمليات هرس از بالاى بند پنجم يا ششم انجام مى شود. در اين صورت چشمتان به شاخه هاى كوتاه مى خورد, آنهارا نيز هرس كنيد. در مورد شاخه هاى كوتاه دو تا سه بند را حفظ نموده و قسمت بالاى شاخه را ببريد.



هرس رز در پاییز


اگر درختچه رز شاخه هاى قوى و سرحال دارد كه خوب رشد كرده اند, بهتر است اين شاخه ها را از بالاى جوانه هفتم تا دهم هرس كنيد.در هرس کوتاه , مانند حالتى كه در مورد شاخه هاى كوتاه گفته شد, عمل مى كنيم. به عبارتى شاخه ها را از بالاى جوانه دوم يا سوم مى بريم.



هرس رز در پاییز


شاخه های خشک،آفت زده و بیمار نیز به طور کامل بریده شوند.هرس را با قيچى باغبانى انجام دهيد, زيرا نامناسب بودن وسيله شما شاخه ها را زخمى مى كند. بريدن شاخه ها را با سرعت انجام دهيد تا محل بريدگى كاملا صاف و يكنواخت از كار در بيايد.



هرس رز در پاییز
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.