فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

گیاهانی که داخل خانه نگهداری میشوند بیشتر در معرض حمله حشرات مضر مثل هزارپا هستند. بیشترین حمله این آفات در زمستان انجام می شود. در این فصل، گیاهان در خواب هستند و رشد کمی دارند در همین زمان بیشترین آسیب پذیری را در قبال حمله ها دارند.این آفت با تغذیه از بافت های مرده گیاهی و ریشه گیاه میتواند باعث صدمه زدن به گیاه شود .در بعضی از مواقع نیز داخل ساقه ی گیاه را سوراخ میکند و از ساقه گیاه تغذیه میکند که در این حالت نمیشود برای گیاه کاری انجام داد.
چگونه آفت هزارپای گلدان را از بین ببریم؟ - فوت و فن های باغبانی
چگونه آفت هزارپای گلدان را از بین ببریم؟ - فوت و فن های باغبانی

عدم استفاده از خزه درگلدان و عدم تجمع آب در زیر گلدانی در کنترل این آفات موثر می باشد. بهتر است روی خاک گلدان نیز در حدود ۲ تا ۵ سانتی متر از شن یا سنگ های ریز استفاده شود . در این حالت بعد از آبیاری گلدان ، بسیاری از هزارپاها از بین می روند و امکان زندگی درون گلدان برایشان فراهم نمیشود و نمیتوانند درون خاک تنفس کنند و از بین میروند.



چگونه آفت هزارپای گلدان را از بین ببریم؟


برای مبارزه با هزارپا باید از سم پاشی روی خاک در فواصل مختلف استفاده کرد.سم پاشب با مشاهده آفات انجام می شکد.جهت پیشگیری با شروع فصل گرم سم پاشی باید صورت گیرد.اواخر بهار نوبت بعدی سم پاشی انجام شود.در صورت لزوم یک ماه بعد نیز سم پاشی انجام شود.



چگونه آفت هزارپای گلدان را از بین ببریم؟


سمومی چون سوین ، لیندین و یا دیازینون ، دوراسبان ، پرمترین ،آیکون را میتوان با نسبت ۱ تا ۳ در هزار با اب مخلوط کرد و با آب سمی شده اقدام به آبیاری کامل پای گیاه نمود تا سم به کل خاک موجود در گلدان نفوذ کرده و حشرات را کشته یا فراری دهد . در صورت امکان میتوان برای نتیجه بخشی بهتر به فاصله ی ۱۵-۲۰ روز دوباره اقدام کرد.



چگونه آفت هزارپای گلدان را از بین ببریم؟


در مورد سم آیکون، نحوه مصرف به این شکل هست که یک قاشق چایخوری از سم رو با یک لیتر آب مخلوط کرده و سپس کل خاک گلدان رو باهاش آبیاری میکنید بصورتی که هیچ قسمتی از خاک خشک نباشد و آب اضافی از زیر گلدان خارج شود.دقت شود، سم آیکون دارای سه درجه ده، پانزده و بیست میباشد که برای مصارف خانگی و گلدان، فقط از آیکون ده استفاده کنید، استفاده از مقادیر بالاتر در مصارف خانگی باعث سوختن ریشه گیاه و از بین رفتن گیاه خواهد شد.



چگونه آفت هزارپای گلدان را از بین ببریم؟
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.