فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۸         
  

ساقه‌های این گیاه می‌توانند بعد از مدت‌ها بسیار بلند و شکننده شوند بنابراین می‌توان با عمل هرس علاوه بر اینکه مانع از بلند شدن بیش از اندازه ساقه‌ها شویم، رشد ساقه‌های جانبی را تحریک کنیم.
بهترین زمان برای هرس یاس رازقی - فوت و فن های باغبانی
بهترین زمان برای هرس یاس رازقی - فوت و فن های باغبانی

این هرس را بهتر است که در اواخر فصل تابستان و اوایل پاییز انجام داد، .در طی این عمل می‌توان حدود دو سوم طول یک ساقه را کوتاه کرد.



بهترین زمان برای هرس یاس رازقی


توجه داشته باشید که به شکل ناگهانی تعداد زیادی از ساقه‌های گیاه را کوتاه نکنید این عمل موجب شوکه شدن گیاه می‌شود بلکه هر دفعه به کوتاه کردن ۲-۳ ساقه بسنده کنید.



بهترین زمان برای هرس یاس رازقی


همچنین با فرارسیدن بهار می‌توان حدود یک و نیم سانتیمتر از نوک ساقه‌ها را کوتاه و به اصطلاح گیاه را سرزنی کرد. این عمل موجب بوته‌ای شکل شدن گیاه و افزایش گلدهی آن خواهد شد.



بهترین زمان برای هرس یاس رازقی
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.