فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

برای پرورش انگور حتما احتیاج نیست تاکستان داشته باشیم حتی در یک گلدان هم میتوانیم انگور پرورش دهیم.بهترین زمان کاشت در بهار تا اوایل تابستان هست با این وجود اگر شما در مناطق گرمسیر زندگی میکنید اوایل زمستان بهتر است.باید بدانید که ارقام انگور بیشمار هستند و موفقیت کار شما به انتخاب درست رقم آن بستگی کامل دارد.در این مرحله باید دانه های آن را تهیه کنید. میتوانید. انگور را خریداری و دانه های آن را استفاده کنید و هم میتوانید از باغداران دانه های آن را تهیه کنید.هرچه ارقام کوتله تر پیدا کنید بهتر هست.
کاشت دانه ی انگور - فوت و فن های باغبانی
کاشت دانه ی انگور - فوت و فن های باغبانی

دانه را بین دو انگشت نگه دارید و فشار دهید. دانه های سالم سفت خواهند بود. به رنگ دانه ها توجه کنید در دانه های سالم شما قادر خواهید بود پوسته خاکستری یا سفید آندوسپرم را زیر پوشش دانه ببینید.دانه ها را در ظرف آبی بریزید. دانه هایی که پوج هستند بر روی آب شناور خواهند شد.در این مرحله باید دانه ها را با آب خوب بشویید تا هر گونه پالپ یا چیزهای دیگر از آن جدا شوند. دانه ها را در آب استریل برای 24 ساعت خیس کنید.بسیاری از دانه ها به یک دوره سرما و رطوبت برای جوانه زدن نیاز دارند.



کاشت دانه ی انگور


برای این منظور میتوانید از کیسه های پلاستیکی یا محفظه های بسته با دستمال کاغذی مرطوب یا شن، ورمیکولیت یا پیت ماس که قبلا مرطوب شده اند استفاده کنید. پیت ماس بهترین گزینه برای دانه های انگور است.دانه ها را در یخچال در دمای یک تا 3 درجه سانتیگراد نگه داری کنید. برای 2 تا 3 ماه آنها را در آنجا نگه دارید. مواظب باشید دانه ها یخ نزند.



کاشت دانه ی انگور


بهترین مکان برای انگور جایی است آفتاب گیر گرم و خشک. اگر در بعد از ظهر سایه دارید اشکالی ندارد ولی توجه کنید که حد اقل روزی 6 ساعت افتاب داشته باشید/ توجه کنید انگور باید در جایی باشد که هوا به خوبی جریان داشته باشد و گرنه ممکن است به قارچ آلوده شود.هر دانه را به صورت تکی در گلدانهای کوچک بکارید. اگر گلدان شما بزرگ است دانه ها را با فاصله 4 سانتی از هم قرار دهید.سعی کنید خاک سبک برای گلدان انتخاب کنید.



کاشت دانه ی انگور


خاک باید مرطوب باشد اما نباید غرقاب شود. اگر خاک خشک باشد میتوان از اسپری آب استفاده کرد.دانه ها بین 2 تا 8 هفته شروع به رشد میکنند.هنگامی که جوانه ها به ارتفاع 8 تا 10 سانتی متر رسیدند آنها را به یک گلدان بزرگ انتقال دهید. برای اطمینان از رشد جوانه ها بهتر است تا 30 سانتی متری نشدند و حداقل 5 تا 6 برگ داشتند به بیرون انتقال ندهید.



کاشت دانه ی انگور
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.