فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۲۰         
  

گل هدیه دادن همیشه بهترین کاری است که می توان برای یک دوست انجام داد. اما بدی آن این است که خیلی زود بعد از چند روز پژمرده شده و از بین می روند. بنابراین چندین روش برای تازه نگه داشتن گل ها و طولانی کردن عمر آن ها را آموزش می دهیم.
روش های  تازه نگه داشتن گل های شاخه بریده - فوت و فن های باغبانی
روش های  تازه نگه داشتن گل های شاخه بریده - فوت و فن های باغبانی

همیشه از گلدان تمیز برای گل ها استفاده کنید تا آن ها را از میکروب و ریز جاندارها حفظ کنید. برای این که ساقه گل ها خیلی به هم فشرده نباشند گلدان های دهانه گشاد استفاده کنید.مراقب باشید که از آب جوش استفاده نکنید. دمای آب باید حول و حوش ۴۳ – ۴۴ درجه سانتیگراد باشد. آب داغ را داخل گلدان گل ها بریزید و به مدت ۱ تا ۲ ساعت در مکانی سرد قرار دهید. ملکول های آب داغ سریع تر در ساقه ها حرکت می کنند و در عین حال گل ها رطوبت کمتری را از دست می دهند چون هوا سرد است. این روش عمر گل ها را بیشتر می کند.



روش های  تازه نگه داشتن گل های شاخه بریده


اگر نمی خواهید از روش قبلی استفاده کنید دسته گل ها را در آب ولرم یا آب دمای اتاق قرار دهید. گل های تازه معمولا آب گرم را زودتر از آب سرد جذب می کنند.برای این که گل های تازه ماندگاری بیشتری داشته باشند برگ هایی که زیر آب می روند را بچینید. برگ های زیر آب خیلی زود فاسد می شوند و تبدیل به غذا برای باکتری ها می شوند در نتیجه باقیمانده گل ها را از بین می برند.برای تازه ماندن گل ها آب آن را هر روز عوض کنید و قبل از عوض کردن آب هر چه داخل گلدان مانده بیرون بریزید و تمیز کنید. این کار از ایجاد میکروب ها جلوگیری می کند. حتی می توانید چند عدد قرص آسپرین داخل بریزید تا آب را تمیز و بدون باکتری نگه دارد.



روش های  تازه نگه داشتن گل های شاخه بریده


مرتب انتهای ساقه را بچینید. با استفاده از یک چاقو یا تیغ ساقه گل ها را به صورت زاویه دار (۴۵ درجه) ببرید. این کار توانایی گل ها در جذب آب را بیشتر می کند. برای گل های ظریفی مثل گل رز ساقه را زیر آب ببرید زیرا باکتری های هوا را خیلی زود جذب می کند و گل پژمرده می شود.این محلول ها را هم می توانید از گل فروشی ها خریداری کنید و هم خودتان درست کنید. نگهدارنده های گل دربردارنده موادی است که عمر گل ها را بیشتر می کنند. این مواد آفت کش مانع از ایجاد باکتری در گیاه می شود. برای درست کردن این محلول نوشابه گازدار مرکبات را با مایع سفید کننده ترکیب کنید. به نسبت ۱ بر ۳ نوشابه و آب را با هم مخلوط کنید و چند قطره مایع سفید کننده به آن اضافه کنید تا میکروب ها و جانوران میکروارگانیسم از بین بروند.



روش های  تازه نگه داشتن گل های شاخه بریده


گل ها را در مکانی دور از نور خورشید و سیستم های گرمایشی قرار دهید. حتی از قرار دادن میوه در کنار گل ها نیز اجتناب کنید زیرا گاز میوه ها (اتیلن) باعث پژمرده شدن گل ها می شود.گل های پژمرده را از دسته گل ها جدا کنید زیرا ممکن است گاز اتیلن آن مثل میوه ها گل ها را پژمرده کند.همه نوع گل را نمی توان داخل یک گلدان آب قرار داد. گل های نرگس و سنبل مواد شیمیایی از خود دارند که برای گل های دیگر سمی است. بنابراین بهتر است آن ها را در گلدان های جداگانه قرار دهید. روز پدر پیشاپیش مبارک.



روش های  تازه نگه داشتن گل های شاخه بریده
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.