فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

«فكر مي‌كنيد برگ‌هاي كاكتوس كدام قسمت اين گياه است؟»


به گزارش ايسنا به نقل از سايت دانستني‌ها بايد بدانيد آن قسمتي از گياه كاكتوس كه در نگاه اول برگ به نظر مي‌رسد ، در حقيقت ساقه گياه است . برگهاي گياه همان خارهايي است كه روي گياه ديده مي‌شوند.

همان‌طور كه مي‌دانيد كاكتوس‌ها گياهان مناطق خشك و كم‌باران هستند . اين گياهان داراي ريشه‌اي هستند كه قادرند مقادير جزئي آب را هم ذخيره كند . يعني ريشه‌هاي آن در عمق خاك فرو نمي‌روند بلكه در سطح خاك پخش مي‌شوند تا حداكثر استفاده را از آب‌هاي سطحي بكنند.

ولي بايد اين آب گرانبها حفظ شود . براي اين‌كه اين گياه آب كمتري را در گرما از دست بدهد برگ‌هاي آن بصورت خار تغيير شكل داده است . با اين تغيير هم آب حفظ مي‌شود و هم اين خارها به گياه كمك مي‌كنند از آسيب‌رساندن و خورده شدن بوسيله جانوران حفظ شود.

از سويي كاكتوس‌ها منبع آب در صحرا هستند و اگر بيابان‌گردان دچار كمبود آب در بيابان شوند با بريدن ساقه اين گياه براي خود آب فراهم مي‌كنند . البته به شما توصيه مي‌كنيم در صحرا به اندازه كافي آب همراه خود داشته باشيد تا با بريده شدن اين گياهان طبيعت را خراب نكنيد.

اين نكته را هم بايد گفت كه چون ساقه گياه پر از آب است وقتي مدت زيادي باران نبارد آب موجود در ساقه گياه مصرف و در نتيجه ساقه آن نازك و نازك‌تر مي‌شود.



فكر مي‌كنيد برگ‌هاي كاكتوس در كدام قسمت اين گياه است؟
فكر مي‌كنيد برگ‌هاي كاكتوس در كدام قسمت اين گياه است؟
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.