فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵         
  

میزان تولید اکوسیستم ها :

تولید در اکوسیستم های مختلف بستگی به نوع اکوسیستم ، تولید کننده های درون آن ، میزان مواد غذایی و انرژی وارده به آن دارد.
بنابراین در انواع اکوسیستم ها میزان تولید فرق می کند. بیشترین سطح کره زمین را آبها در قالب اقیانوسها اشغال کرده اند.

ولی میانگین تولید خالص آنها در واحد سطح حتی بیشتر از یک پنجم مناطق کشاورزی هم نیست.

میانگین نرخ تولید خالص اولیه در بیوم های خشکی در واحد سطح به ترتیب مربوط به تالابها و باتلاقها ، جنگل های حاره ، جنگل های معتدله ، سوزنی برگ ، بیشه زارها ، مناطق کشاورزی شده ، درختچه زارها و بوته زارها ، علفزارها ، توندرا ، مناطق کوهستانی آلپی ، درختچه زارهای بیابانی ، برهوتها و صخره های بی حاصل که میانگین تولید علفزار حدود 0/5 کیلوگرم ، اقیانوس آزاد 125 گرم ، درختچه های بیابانی 70 گرم و بیابانهای واقعی 3 گرم در حالی که در هر متر مربع جنگلهای حاره و باتلاقها و مصب های رودخانه ای سالی 2 کیلوگرم ماده خشک دارد.

بیوماس خشکی های کره زمین 12/5 کیلوگرم در متر مربع و اقیانوسها حدود 1400 برابر کمتر از آن است که اگر کل سطح جهان در نظر گرفته شود نسبت مزبور 55 برابر است.

بیوماس مصب رودخانه ها و مناطق کشاورزی در هر متر مربع 1 کیلوگرم ماده خشک است. بیوماس جنگلهای حاره ای بارانی 45 کیلوگرم در سال ماده خشک است .

بیوماس دیگر بیوم ها به ترتیب کاهنده از این قرار است : جنگل معتدل سوزنی برگ ، باتلاق و تالاب و درختچه زارها ، بیشه زار و علفزار ، درختچه های بیابانی ، توندرا و بیابان.

در اقیانوسها مقدار بیوماس در مصب آنها بیشترین مقدار ( در متر مربع 1 کیلوگرم ) است و آن بدلیل تأمین بودن مواد غذایی کافی جهت تولید بیشتر انجام می گیرد.

مصب اکوسیستمی است که در سر حد بین دریای آزاد و جنگل که خود حد تغییرات طبیعی هستند قرار دارد.  
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.