فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰         
  


چرخه نیتروژن :

به دو صورت احیاء و اکسیداسیون  می تواند در پدیده های بیوشیمیایی نقش داشته باشد
چون N به صورت 3 و 5 ظرفیتی است، ترکیبات مختلفی را بوجود می آورد که عمده ویتامین ها ، هورمون ها و آنزیم ها که کنترل کننده فعالیتهای زیستی هستند.

مقادیر زیادی ترکیبات نیتروژنه دارند در اینجا نیز N بعنوان یک عنصر که منشأ در اتمسفر دارد مطرح می شود.

مقدار نیتروژنی که در اتمسفر است می تواند به صور محتلف وارد چرخه های زیستی شود مقداری از آن توسط باکتری های تثبیت کننده در خاک تثبیت می شوند ، مقداری از آن می تواند همراه با رعد و برق و در نهایت باران بصورت ترکیبات نیتراته وارد شوند که عمدتاً واکنشهایی که نیاز زیادی دارند ترکیبات نیتروژنه نقش زیادی دارند.

مقدار زیادی ترکیبات نیتروژنه در اتمسفر و زمین در چرخه فعال هستند که می توانند در دوره های کوتاه این مسیر را گردش کنند و مقداری هم از طریق رسوبات در بستر دریاها ته نشین می شوند.

یکی از خصوصیات ترکیبات نیتروژنه حلالیت بالای آنها در آب است و در کوتاه مدت ممکن است از سطح خشک خاک شسته شوند و یا همراه با آب به دریاها وارد شوند.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.