فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

آلوئه ورا با تحريك سلول‌هاي فيبروبلاست پوستي موجب افزايش خاصيت ارتجاعي پوست مي‌شود.
دكتر آمنه عامري در گفتگو با ايسنا با اشاره به اين كه در حال حاضر عصاره گياه آلوئه ورا به دليل داشتن خاصيت جوان كنندگي، التيام بخشي و نرم‌كنندگي در فرآورده‌هاي آرايشي بهداشتي به‌طور گسترده مورد استفاده قرار مي‌گيرد، گفت: اين گياه داراي اثرات مرطوب‌كنندگي و ضد پيري است كه موكو پلي ساكاريدهاي موجود در آن به حفظ رطوبت پوست كمك مي‌كنند
.

آلوئه ورا با تحريك فيبروبلاست‌ها موجب سنتز الياف كلاژن و الاستين مي‌شود كه اين الياف سبب مي‌شود پوست خاصيت الاستيك (ارتجاعي) داشته و كمتر چروك بخورد. همچنين وجود اسيدهاي آمينه در اين گياه سلول‌هاي سخت را نرم مي‌كند و عنصر روي موجود در آن به عنوان يك ماده قابض براي سخت كردن منافذ موجود در پوست عمل مي‌كند. اثر مرطوب‌كننده گياه در درمان خشكي پوست مورد استفاده قرار مي‌گيرد و باعث كاهش خشكي و قرمزي پوست مي‌شود.

دكتر عامري در خصوص عوارض جانبي كه با مصرف موضعي آلوئه ورا ممكن است ايجاد شود، گفت: اين عوارض ممكن است به صورت قرمزي، سوزش، گزگز و درماتيت در افراد حساس بروز كند كه اين واكنش‌هاي آلرژيك ناشي از آنتراكينون‌ها نظير آلويين و باربالويين مي‌باشد كه بهتر است ابتدا روي يك منطقه كوچك از پوست امتحان شود تا شخص مطمئن شود به آن حساسيت ندارد.
منبع:جام جم آنلاین


نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.