فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

عامل بیماری : Rhizoctionia solani



این بیماری معمولا  در گندم  پائیزه  که بطور متوالی بدون  تناوب  زراعی در زمین کشت می شود از شدت بالایی بر خوردار است.توسعه این بیماری در مناطق سرد در خاکهای رسی خشک بیشتر است.


علایم بیماری:

علایم  اولیه  بیماری  به  صورت  لکه های  در قاعده غلاف برگهای  نزدیک به سطح خاک ظاهر می شود.لکه های  شبیه به لکه  چشمی  می باشند .حاشیه این لکه ها به رنگ قهوه ای تیره و متن آنها کاهی رنگ است.در سطح لکه ها میسلیوم قارچ رشد می کند که به آسانی  می توان  آنها  را  جدا  نمود .در این بیماری بر خلاف لکه  چشمی  پوسیدگی  به ریشه ها  انتقال  می یابد  و سبب قهوه ای شدن رنگ و کاهش تعداد ریشه ها می گردد.


مبارزه:

با توجه به کم اهمیت بودن این بیماری مبارزه شیمیایی توصیه نمی شود.در صورت لزوم می توان شناسایی و کاشت ارقام مقاوم را توصیه نمود.

بیماری پوسیدگی غلاف برگ و ریشه گندم
بیماری پوسیدگی غلاف برگ و ریشه گندم
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.